България е на последно място в Европейския съюз (ЕС) по дял на населението, което пазарува онлайн, показват данни на европейската статистическа служба Евростат.
Общо 22% от българите са пазарували в интернет през 2019 г., сочат данните. Преди нас е Румъния с 23% дял, както и Италия с 38%.
Лидер е Дания, където 84% от населението е пазарувало онлайн през миналата година. На второ място е Швеция с 82%, а на трето – Нидерландия с 81%.
Средно в ЕС 60% от населението е пазарувало онлайн през 2019 г. Този дял се увеличава – през 2018 г. той е бил 56%, подчертава Евростат.
Мъжете пазаруват онлайн малко повече от жените – през 2019 г. 61% от мъжете и 59% от жените в ЕС са пазарували онлайн. Само че през последните години онлайн пазаруването става по-популярно с по-бързи темпове сред жените, отколкото сред мъжете.
България е на последно място в ЕС и по дял на фирмите, които продават онлайн. Само 7% от българските компании формират поне 1% от оборота си от интернет продажби, сочат още данните на Евростат.
В Люксембург този дял достига 9%, както и в Гърция, а в Италия е 10%.
Най-голям е делът на предприятията, които формират поне 1% от оборота си от онлайн продажби, в Ирландия – 36%, следвана от Дания – 34%, и Швеция – 31%.
Средно за ЕС делът на предприятията, които формират поне 1% от оборота си от онлайн продажби, е 17%.
Най-често предприятията в ЕС продават на купувачи от собствените си държави, сочат още данните.