За малкия или среден онлайн бизнес успехът се основава на възможността лесно да изпълнява редица функции. За да улеснят нещата, много компании се обръщат към автоматизацията на електронната търговия, за да спестят време и пари и да увеличат продажбите.
Автоматизацията може да се прилага във всички аспекти на бизнеса - маркетинг и продажби до изпълнение на поръчки и обслужване на клиенти. Управлението на всички тези функции автоматично може да направи нещата много по-гладки и да подобри качеството на услугата, пише онлайн изданието easyship.com.
Малките фирми нямат ресурсите, които имат големите компании, а работата с ограничени ресурси означава и повече труд. Инвестирайки в автоматизация, можете да оптимизирате и вашите бизнес процеси.
Какво е автоматизация на електронната търговия?
По-просто казано, това включва използване на софтуерни приложения или инструменти за автоматично изпълнение на задачите, а не вършенето им ръчно. Използвайки тези програми, можете да се съсредоточите върху по-важните задачи и процесите на вземане на решения. Това не само ще свърши много работа за вас, но и ще го направи по-бързо и по-евтино.
Можете да използвате система за автоматизация на електронната търговия, за да опростите различни аспекти на вашия бизнес, като например управление на инвентара, изпълнение на поръчки, обслужване на клиенти, имейл маркетинг при изоставена количка, доставка, счетоводство и други.
Автоматизацията е и една от темите, който ще разгледаме на годишната ни конференция за електронна търговия: E-Commerce Annual Summit 2020
Какви са ползите от автоматизацията на електронната търговия?
Автоматизацията може да изглади и да реши много проблеми в електронната търговия. Малките компании могат да се възползват от автоматизацията най-много, тъй като често имат малко финансови и човешки ресурси.
Автоматизацията спестява време и прави вашите бизнес процеси по-бързи и лесни.
Можете лесно да управлявате инвентара си, като свържете вашите ERP и POS системи
Можете да предложите по-добро клиентско изживяване, да улесните връщането на стоки и да подобрите значително обслужването.
Това намалява бизнес разходите, тъй като ще ви трябва по-малко персонал и по-малко обучение. Можете да се съсредоточите върху по-важните аспекти на вашия бизнес, които включват вземане на решения и стратегия, спомага за увеличаване на продажбите, улеснява маркетинга с автоматизирани мейли.
Какви са най-добрите инструменти за автоматизация на електронната търговия?
Процесът на онлайн търговията на дребно започва в момента, в който клиентът ви е Можете да автоматизирате значителна част от процесите, така че да са по-ефективни и рентабилни.
Ето някои от най-добрите инструменти за автоматизация на електронната търговия, които бихте могли да обмислите да използвате.
Contalog: Този мощен инструмент помага при управлението на инвентара и поръчките. Той може да следи нивата на запасите и да комуникира с вашите канали за продажби.
InfusionSoft: Този инструмент всичко в едно може да се използва за достъп до около 200 приложения и платформи и е особено полезен за автоматизация на електронната търговия.
OptinMonster: Ако искате лесно да подобрите реализациите, това може да бъде много мощен инструмент за вашия бизнес, като подкрепя дори абонатите и реализациите.
MailChimp: Популярна програма за автоматизация на имейли.
ZenDesk: Това е популярен CRM инструмент, който може да ви помогне да интегрирате различни функции на вашия онлайн магазин. Плюс това, той има много мощни функции за обслужване на клиенти и ангажираност.
Google Сигнали: В конкурентния свят на електронната търговия е важно да следите конкуренцията си, за да имате винаги преценка за това как се справя вашата компания. Ето защо регистрацията в Google Alerts може да бъде полезна - можете да следите какво правят вашите конкуренти, като получавате известие по имейл за актуализации в техните интернет споменавания и магазини.
IFTTT: Този лесен за използване инструмент за автоматизация на маркетинговата електронна търговия ви позволява да извеждате публикации в различни канали за социални медии да ги планирате.
Девет стъпки за автоматизиране за вашия онлайн търговски бизнес
След като знаете какво е автоматизация на електронната търговия и как може да помогне на вашия бизнес - и дори какви инструменти можете да използвате, е важно да разберете как точно да внедрите автоматизацията във вашия бизнес. Ето няколко стъпки, които можете да направите.
Намалете изоставените колички
Изоставянето на количките е проблем за всеки онлайн бизнес. Автоматизацията може да поправи това, като идентифицира кога посетителите напускат магазина ви, а след това автоматично изпращат имейли или известия за насърчаване на реализациите. Няма да превърнете всичките си изоставени колички в продажби, но със сигурност можете да подобрите реализациите.
Автоматизирайте прегледите
Прегледите на клиентите могат да бъдат много полезен маркетингов инструмент, тъй като имат повече сила за убеждаване от средната маркетингова кампания. Можете да автоматизирате процеса на преглед, като настроите автоматични имейли, които изискват отзиви като част от процеса след закупуване и ги интегрирате в страниците си с продукти.
Автоматизирайте управлението на запасите
Управлението на инвентара може да бъде сложно, особено ако запасите ви се съхраняват на различни места. Интегрирайки инструменти за автоматизация с вашите CRM и POS, можете автоматично да следите инвентара си в реално време.
Автоматизирано фактуриране
Има много платежни инструменти, които ви позволяват да автоматизирате фактури. Повечето от тях могат да бъдат интегрирани и с платформи за електронна търговия и са полезни за водене на счетоводство. Това е много ефикасен начин да следите финансите си.
Използвайте изкуствен интелект за автоматизиране на обслужването
Изкуственият интелект може да се използва за автоматизиране на взаимодействията на вашия бизнес с вашите клиенти. Например, можете да използвате чатботове на сайтовете си. Това не само улеснява управлението на обслужването на клиентите ви, но и подобрява преживяването на клиентите, защото те лесно могат да получат нужните отговори, които търсят.
Автоматизация на маркетинга
Това се превръща във все по-важна част от маркетинговата стратегия на онлайн бизнеса. Има много инструменти, които ще ви помогнат да автоматизирате вашите имейли и социални медии, за да задържате по-добре клиентите си и да увеличите продажбите.
Автоматизиране на счетоводството
Това е свързано с автоматизиране на инвентара ви. Сметките са частта, в която се обработват финансите за поръчки, инвестиции и продажби. Всички тези данни са централизирани и свързани за по-добро споделяне.
Автоматизация на изпълнението на поръчките
Изпълнението е частта от бизнеса с електронната търговия, когато трябва да изберете и опаковате поръчката и да я доставите навреме на правилния адрес. Използването на инструменти за автоматизация на електронната търговия може да ви спести много време, пари и усилия. Можете лесно да сканирате и отпечатвате етикети за доставка, да изпращате информация за проследяване и да опростявате връщанията.
Работа с възстановявания на суми и замени
Връщанията са неизбежна част от всеки онлайн бизнес, но това как се справяте с тях може да доведе до голяма промяна. Ако помогнете на клиентите да се справят лесно с връщането, може да откриете, че те се връщат в магазина ви за други продукти.
Още идеи за автоматизация и развитие в електронната търговия ще можете да научите по време на E-Commerce Annual Summit 2020