Миграция на онлайн магазин на друга платформа: Минимизиране на рисковете

online-shopping-Pixabay-2

Миграцията на онлайн магазин от една платформа на друга е едно от предизвикателствата, за което се изисква прецизна подготовка.

Миграцията все повече се превръща в необходимост, за да могат онлайн търговците да предлагат на потребителите си по-добро преживяване, пише онлайн изданието business.com.

Проблемите с миграцията на онлайн магазин са различни. Онлайн изданието разглежда как да се смекчат най-често срещаните рискове, особено що се отнася до SEO.

Без значение от коя платформа идва търговецът на дребно и на каква ще отиде, първата стъпка е да анализира функциите, които магазинът използва, тъй като има вероятност новата платформа да не предлага същата функционалност.

Следващата стъпка е да се създаде стратегия, в която да се фиксира най-доброто време за миграцията. Най-естественото решение е това да се случи в момент, в който трафикът към магазина е най-нисък. Това намалява потенциала за масово объркване на клиентите. Това е един от най-често срещаните проблеми с миграцията на уебсайтове, така че не забравяйте предварително да информирате клиентите.

И накрая, имайки предвид колко важни данни съхраняват онлайн търговците, е от съществено значение да се създаде цялостно архивиране – от изображенията до историята на поръчките. Тази стъпка е от решаващо значение за успешната миграция в случай, че нещата се объркат.

Направете одит на онлайн магазина

Поддържането на SEO ефективност е от първостепенно значение при миграцията на магазините за електронна търговия. Като се направи одит преди прехвърлянето на друга платформа, могат да се определят и областите, които се нуждаят от допълнителна оптимизация.

За целта направете одит на сайта. Инструменти като Screaming Frog, Ahrefs, DeepCrawl и подобни са идеални за тази задача. Те ще предоставят на собствениците на сайтовете пълен списък с URL адреси заедно с друга подходяща информация, като тагове, заглавия, мета тагове, други подобни.

Освен това е важно да експортирате възможно най-много данни от конзолата за търсене на стария сайт, включително грешки при обхождане, проблеми с използваемостта на мобилните устройства, параметри на URL адресите, връзки към сайта, вътрешни връзки и подобна информация. Тези данни трябва да бъдат анализирани, за да се определят всякакви потенциални възможности за SEO оптимизация.

Жизненоважно е да се гарантира, че търсачките не могат да обхождат новия сайт, за да се предотврати индексирането. От този момент нататък може да започне миграцията на данните. Процесът за изпълнение на тази задача ще зависи от избраната платформа. Ръчното прехвърляне на данни е възможно, но не се препоръчва, тъй като изисква много повече време и има по-голяма вероятност да се допуснат грешки.

Разгледайте йерархията на страниците

На този етап продавачите трябва да сравняват йерархията на страниците на новия сайт със стария, за да осигурят съответствие между магазините. Освен това е важно да определите кои URL адреси ще бъдат променени и кои са маркирани за премахване. Оттук търговците могат да настроят всички приложими пренасочвания. Освен това страниците, които са елиминирани, трябва да бъдат пренасочени към подходяща страница в новия магазин

Анализирайте новия сайт

След като данните са налице и миграцията е завършена, направете одит и на новия сайт, за да се уверите, че всичко е минало по план. Стартирайте обхождане, за да се уверите, че пренасочванията са правилни, няма дублирано съдържание или грешки 404, както и други подобни. Освен това проверете дали маркерите „nofollow“ и „index, follow“ присъстват на съответните страници, дали са приложени маркери и атрибути на изображенията и всичко е в работно състояние.

Проведете тестове за скоростта на страниците. Генерирайте нова XML карта на сайта и я предоставете на Google. Продължете да наблюдавате сайта, за да сте сигурни, че няма да се случи объркване.

Сред задачите за поддръжка след миграция търговците трябва да прегледат акаунта си в Search Console, за да проверят дали всички страници на сайта са правилно обходени и индексирани. Освен това, въпреки че вече са проведени тестове за скорост, е от съществено значение такива да се изпълняват периодично, за да се установят евентуални начини за подобряване на скоростта на сайта за по-нататъшна оптимизация както на настолни, така и на мобилни устройства.

Важно е да следите и трафика за търсене и препращане. Ако има забележим спад в трафика, анализирайте нещата на ниво страница и сравнете данните със стария сайт, за да определите кои страници са загубили посещения. Прегледайте тези дестинации за грешки при обхождане или свързани проблеми, защото вероятно проблемът се корени в това.

Не забравяйте, че ще отнеме известно време, за да се установи напълно дали миграцията на сайта е била успешна. Затова непрекъснатото наблюдение е от решаващо значение. Реалността е, че миграциите на уебсайтове са сложни и често срещат непредвидени усложнения. Следователно установяването на измерими цели е от ключово значение за определяне на успеха на едно такова преструктуриране. Ако всичко е направено правилно, търговците на дребно трябва да са в състояние да запазят (ако не повишават) своя трафик и продажби.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.