Първите 90 дни: Защо е важна ориентацията и обучението на новите служители?

employees-Pixabay

Първите 90 дни работа са критичен момент за новонаетите служители. Те често се чувстват уязвими, извън своята зона на комфорт и несигурни в себе си.

За съжаление, много фирми не помагат особено на служителите си да се приспособят към новите им роли, пише онлайн изданието business.com. Вместо да осигурят гостоприемна среда, те подхождат към тях с твърде високи очаквания и почти никакво обучение.

Това вероятно е причината фирмата за набиране на персонал Jobvite да установи, че 29% от наетите напускат през първите 90 дни. От напусналите 45% казват, че това е така, защото работата не е такава, каквато са си мислели, че ще бъде.

За да настроите новите си служители за успех, трябва да имате програма за ориентиране, която да гарантира, че те знаят кой кой е, разполагат с всички инструменти, от които се нуждаят, за да вършат работата си, и са в състояние да се справят с всички необходими документи.

Какво представлява ориентацията на новия служител?

Ориентацията на новите служители е процесът на приветстване на служители във вашата компания. Целта е да накарате новите служители да се чувстват добре дошли и да ги настроите за успех на новите им позиции. Това обикновено се прави с общ преглед на фирмената култура, ценности и различни отдели. Те ще попълнят всички необходими документи за човешки ресурси и ще бъдат настанени на работното си място.

Най-важното е, че новите служители трябва да се срещнат с екипа и лидерите в компанията. Това ще им помогне да се чувстват комфортно и ще им покаже от кого да търсят отговори на своите въпроси.

Защо е важна ориентацията на новия служител?

Ориентацията на служителите поставя основата за опита на тези хора с вашата компания. Това задава тона  за предстоящите дни и месеци.

Ефективната ориентация на новия служител може да осигури множество предимства. Служителят получава точна информация за компанията. Ориентацията му помага да разбере своята роля, място и очакванията, които имате от него, поставя добри основи, установява открита комуникация между служителя и мениджърите и подобрява нивата на задържане, като намалява текучеството.

Как да планирате успешна 90-дневна ориентация за новонаети служители?

Като се има предвид колко скъпо може да бъде текучеството на кадри, по-важно от всякога е да направите правилния процес по ориентиране и обучение на новите служители.

Бъдете технически готови преди да са пристигнали. Успешният процес на включване на служителите започва много преди първия работен ден. Осигурете им работно място с работещи технологии и оборудване, от което се нуждаят. Направете папка за тях, която очертава фирмените политики и информация. Уверете се също така, че другите служители знаят кога ще започнат работа новоназначените. Няма нищо по-неудобно за нов служител от това да те съпровождат учудени, празни погледи в първия ти работен ден.

Посрещнете новите си служители. Единствената ви истинска цел за този първи ден е да им покажете, че са направили правилния избор, като са дошли да работят във вашата компания. Можете да направите това, като ги запознаете с техния екип и други служители, с които ще работят. Направете обиколка, покажете им изходите, тоалетните, копирните машини и каквото още е необходимо.  Обяснете повече за работата на отделите, уведомете ги как изглежда един средностатистически ден в офиса. Ако е възможно, помолете други служители да ви помогнат с различните задачи за ориентация.

Първият ден е за попълване на документи, за преглед на фирмената политика, различни договори и споразумения и т.н.

Заложете очакванията си. Да, новите ви служители вероятно са прочели длъжностната характеристика, когато са кандидатствали, но е добра идея да я прегледате с тях още първия ден. Дайте им писмено описание на тяхната роля и отговорности и го прегледайте лично с тях. Важно е да помогнете на новите служители да разберат как работата им допринася за компанията като цяло. Служителите ще се чувстват по-свързани с работата си, ако знаят какъв е техният принос.

Уверете се, че те също знаят кой е техният мениджър или ръководител. Отговорете на всички въпроси, които те имат, и ги уведомете, че ще се свържете с тях през следващите седмици и месеци, за да видите как се справят.

Отделете малко време, за да поговорите с новите си служители за техните краткосрочни и дългосрочни цели в кариерата. Днешните служители искат да работят за организации, които инвестират в тяхното професионално развитие. Това важи особено за милениалите.

Попитайте новите си служители какви са техните кариерни цели и им помогнете да си поставят измерими цели за първите 90 дни работа. Можете да се консултирате с тях за техния напредък и да поставите по-дългосрочни цели.

Правете периодичен преглед на работата, например на всеки 15 или 30 дни, в тези 90 дни. Обсъдете напредъка и дайте насоки за това как те могат да бъдат успешни в бъдеще. В края на 90-те дни можете отново да седнете с този служител и да видите какъв напредък е постигнал и как изпълнява поставените цели. Това идентифицира области, в които новият служител може да се подобри, както и залага целите за първата година работа.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.