Близо две трети от служителите искат да останат в настоящата си компания, стига тя да инвестира в повишаване на уменията им и да им даде възможност за кариерно развитие.
Това показват данните от мащабно представително проучване на компанията Adecco Group. То е проведено сред 30 000 души от 23 държави и целата му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на служителите в компаниите.
Само за една година с над 50% са се увеличили служителите, които заявяват, че искат да повишават уменията си или да се преквалифицират в компанията, в която работят.
Вместо да се възползват обаче от тази възможност за задържане на кадрите, компаниите в глобален мащаб намаляват фокуса са си върху обучения и развитие на служителите си. Годишният доклад на Training Magazine установява, че средният брой часове обучение на служител е спаднал с 10% през 2023 г. спрямо предишната.
"Имайки предвид трудностите при набирането на нови и обучени таланти, работодателите трябва повече да се вслушват в нуждите на техните екипи. В повечето случаи развиването на вътрешни хора е далеч по-рентабилно от наемането на нови служители. За съжаление, все още много работодатели разглеждат инвестицията в обучения за служителите им като разход, който лесно може да бъде премахнат когато са нужни оптимизации на оперативните разходи в компанииите. Това е много погрешна стратегия, тъй като инвестирането в собствените екипи дава и други добавени ползи, като повишена ангажираност и лоялност", коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на "Adecco България".
Наблюденията на компанията на българския пазар показват, че у нас се увеличава интересът към обучения за развитие на личностни умения, като например "Емоционална интелигентност", "Комуникативни умения", "Мислене за растеж" и "Психологическа сигурност".