„Има промяна в потребителското поведение. Всички търсят евтини оферти. Дали заради кризата или разширение на дяла на веригите (43% от общия пазар), това е въпрос върху, който трябва да се замислим“ - с тези думи бе открит от Ева Любомирова, издател на сп. Enterprise, 8-мият форум MySuccess.bg, посветен на хранително-вкусовата промишленост.
Нашата цел е да отговорим на въпроса „Как да се справим с тази ситуация? Ще се опитаме да помогнем на всички как да се справят с пазарния тренд, без нуждата от много компромиси. Добрите практики и идеи как да развием бизнеса си по-добре са във фокуса на форума, както и контакта с останалите представители на бизнеса.“
Бизнес форумът е официално подкрепено от Българска Стопанска Камара, CEED Bulgaria (Център за развитие на предприемачеството) и други. Ще поканим за партньори и Асоциации на проиводителите от различните сектори – храни, напитки, хляб, месо.
Първи лектор на събитието бе Димитър Гюрджилов, Изпълнителен директор на Флорина България.
Секторът претърпя 30-40 % спад през последните няколко години и независимо, че виждаме покачване на стойностите, това не се чувства“ - коментира г-н Димитър Гюрджилов - „Пазарът е труден. Натискът от страна на веригите и пазара за допълнителни ценово ориентирани услуги, е голямо предизвикателство.“
Той насочи вниманиетъо на публиката към удвояване на цените на някои от основните суровини, затрудняващи допълнително производителите, които се борят за запазване на рентабилност.
Г-н Гюрджилов коментира, че е много трудно осъществяването на нови и иновативни проекти, и единствения начин за покачване е за сметка на конкурентите.
„Решението е комплексно и различно за всеки производител. Трябва да има осъзнаване, че проблемите няма да бъдат решени през следващите няколко месеца. - обясни той – Кризата ще продължи. Трябва да сме готови с „финансова възглавница“ и да работим про-активно“.
Той даде примери от личната си практика, спомогнали на компанията да бъде лидер на пазара. Сред тях са:
- Оптимизация на разходната част
- Открита комуникация с персонала, която да доведе до допълнителна мотивация и взимане на компромисни решения
- Привличане на топ таланти
- Рационализация на доставчиците
- Търсене на нестандартни решения
- Използване на местни суровини и материали
- Вертикална интеграция с цел увеличаване на придадената стойност
Той завърши презентацията си с думите „Никога не жертвайте качеството и доверието на потребителите. Това е най-грешната стратегия!“