Когато инвестирате в маркетингов софтуер, важно е да знаете как да измервате възвръщаемостта на инвестициите за маркетингови кампании от уста на уста.
Независимо дали компанията ви управлява маркетингови реферали, партньори, инфлуенсъри, инвестирането в гъвкаво маркетингово решение за кампаниите от уста на уста е необходимо, за да мащабирате вашите инициативи, пише онлайн изданието business2community.com.
Видове маркетинг от уста но уста
Като цяло марките, които са успешни с маркетинг от уста на уста, създават смислени връзки с хора, които ще говорят за бранда и ще предават положителни послания на мрежата си от последователи. Картографирането на клиентското преживяване и използването на персонализирано съдържание се считат за най-ефективната тактика за оптимизиране на маркетинговата автоматизация.
Ако позиционирате марката си като възприемчива към комуникацията със съществуващи и потенциални клиенти, ако брандът ви участва в разговори онлайн относно преживяванията на вашите клиенти, вашите оферти и пространството, в което работите, вие изграждате здрава основа, върху която можете да изградите успешни маркетингови кампании от уста на уста.
Работещи стратегии
Има много маркетингови стратегии от уста на уста, които маркетолозите трябва да изпробват, за да разширят информираността за марката и да стимулират продажбите. Еизданието обобщава четири основни.
Насочете се към инфлуенсъри, които пасват най-добре на марката ви. Знаменитости, гурута, експерти и организации, които имат легиони от последователи в социалните мрежи, често си партнират с марки, за да предлагат на пазара продуктите или услугите им срещу договорена такса. От решаващо значение е да намерите инфлуенсъри, които имат същите стойности като вашата марка, за да поддържате връзката и съобщенията автентични.
Стимулирайте своята клиентска база, за да правите реферали. Ако имате лоялни клиенти, можете да ги ангажирате и мотивирате да препоръчат вашата марка на семейството и приятелите си.
Създайте отношения с филиали и партньори. Нека партньорствата не са еднократни, залагайте на дългосрочни взаимоотношения. Има причина компаниите, които вече са на върха, като Amazon и Netflix, да провеждат успешни маркетингови кампании за партньорство. Те подбират правилните партньори и ги развиват във времето, за да постигнат реални резултати.
Как да измерим възвръщаемостта на инвестициите в кампаниите от уста на уста
За да направите това изчисление, разделете генерираните приходи на цената на инвестицията и полученият резултат умножете по 100.
Ангажиране на потребителите чрез маркетинг от уста на уста
Никога не можете да знаете кои хора ще са най-добрите ви посланици, затова дайте възможност на всички ваши клиенти да насочат и популяризират вашата марка. Отворете се и за нови регистрации, така ще спечелите критичната маса от контакти, които са ви необходими за мащабиране на реферали и събиране на важна информация за клиентите.
Добавете формуляр за препоръчани приятели към всичките си страници с висок трафик. По този начин се подобрява видимостта на програмата ви от уста на уста и се увеличава вероятността повече хора да участват в нея.
Сегментирайте програмата си за конкретни групи. Създаването на персонализирани програми от уста на уста за различни клиентски сегменти в този пул е изключително важно. Идеята е да персонализирате кампании и съобщения и да стимулирате специфичните интереси и мотивация на всеки клиент.
Има много променливи в маркетинга от уста на уста, затова е важно да се използва систематичен и организиран подход. Подходът на части няма да бъде ефективен, ако не използвате правилните технологични инструменти.