Новите случаи на заразени с коронавируса Covid-19 се увеличават по целия свят. Това предполага, че някои страни могат и да се върнат към по-строги мерки за блокиране, които биха засегнали сериозно бизнеса.
Такива затваряния видяхме през първото и второто тримесечие, като някои несъществени бизнеси още не са отворили, припомня онлайн изданието business.com
Ако това ще се повтаря, бизнесът трябва да се подготви, посочва изданието. Заплахата от втора вълна на коронавируса е много реална, така че собствениците на малки фирми трябва да са готови да се сблъскат с нея.
При първия кръг ограничителни мерки кешът стана определящ фактор за това колко дълго може да оцелее бизнесът. Адаптивността и гъвкавостта също бяха от ключово значение, тъй като много предприятия бяха насочени да продължат да функционират в среда на социална дистанция.
Създавайте си парични резерви
Когато паричният поток е прекъснат, вашите парични резерви са там, за да поддържат бизнеса ви. Много малки фирми установиха, че разполагат с пари в брой за около две седмици по време на първото затваряне. Затова използвайте всякакви начини за увеличаване на резервите, включително като търсите отсрочки за плащане на наеми, кредити и т.н.
Намалете външните разходи
Много малки предприятия вече работят възможно най-постно от необходимост. Ако обаче в бюджета е останал някакъв буфер, сега е моментът да я отрежете. Също така, разработете план за действие при извънредни ситуации за преминаване в режим на спиране на дейността. Как би изглеждал седмичният или месечният бюджет, ако спрете операциите? Колко пари ще ви трябват да покриете седмичните си разходи при този сценарий?
Приоритизирайте разходите, основани на критична нужда. Това е другият начин да поддържате наличност на пари в брой. Можете да обмислите и промяна в бонусите за служителите.
Кандидатствайте по програми за помощ
Ако има такива програми, възползвайте се. Всеки долар има значение, особено ако трябва да спрете работа за втори път за неопределено време.
Разработете и увеличете нови потоци от приходи
Ако вашият бизнес е имал достатъчно късмет да развие алтернативен поток от приходи по време на пандемията, помислете да инвестирате в растежа на тази нова посока. Тези, които още не са я намерили, е време да мислят творчески. От какво се нуждаят вашите клиенти в момента и как бихте могли да удовлетворите тези нужди? Как се свързва това с вашите съществуващи продукти и услуги? Вашата марка вече има аудитория; просто трябва да се срещнете с нея там, където е сега.
Поддържайте отдалечената работа
Работата от разстояние се превърна в отличителен белег и е от голяма полза за бизнесите, чиято дейност не изисква присъствие на място. Обмислете да оставите тази възможност за постоянно. Ако преминаването ви към отдалечена работа е било изпълнено с предизвикателства, преценете какво се е объркало и се опитайте да отстраните грешките.
Общувайте със своите служители и клиенти
За бизнеса ви е важно да информирате всички – клиенти, доставчици, служители, в в несигурен и труден момент. Всички бизнеси, независимо от големината, трябва да имат план за бедствия и непрекъснатост на бизнеса, заедно с кризисен екип, който е готов да приложи този план в действие. Най-важният аспект за ефективното осъществяване на всичко това е комуникацията. Предприятията трябва да планират как да общуват с клиенти и служители.