Производителят на кожени тапицерии за автомобили "АЛС България" ограничава дейността си в страната заради липса на работници. Южноафриканската ALC, която преди четири години беше придобита от канадската Exco Technologies, има общо три завода - два край София и един в Благоевград.
Компанията ще запази и трите си производства, но фабриката в Благоевград ще се премести в по-малко помещение. В момента в дружеството работят около 1400 души, пише capital.bg.
По-малък отпечатък
Информация за свиване на производството се появи в отчета на Exco Technologies, която е публична компания, за последното тримесечие на финансовата година до края на септември 2018 г. От съобщението става ясно, че в резултат на предприетите мерки ALC е успяла да излезе на печалба за периода. "Усилията в тази посока ще продължат, като целта е допълнително да се намали отпечатъкът на ALC в България", се посочва там.
От "АЛС България" уточниха, че не се предвижда закриване на производство. "Запазваме и трите си завода, но в Благоевград се местим в по-малка фабрика, тъй като няма достатъчно работници", каза управителят на дружеството Шон Бош за "Капитал".
Несбъднати планове
Предприятието в Благоевград е най-новото на ALC в страната след фабриките в Мусачево и Ихтиман. То беше открито в края на 2016 г. за производство на кожени калъфи за волани. Една от причините за избора на нова локация беше именно липсата на работници около София. Плановете бяха в Благоевград да работят 200-250 души, макар че компанията нае двойно по-голямо помещение с тенденция да разшири производството там и с тапицерии. Недостигът на работна ръка обаче се оказва спънка за тези намерения. Това се вижда и от по-малкия брой на общо заетите в компанията в момента, които преди две години бяха около 1600 души.
Стар проблем
На Годишната среща на бизнеса с правителството, организирана от "Капитал" в началото на тази година, Бош коментира, че в трите завода има около 200 незаети позиции. "Ако можехме да си намерим хора, вече щяхме да сме открили четвърта фабрика", каза той.
Освен недостига на работници и голямото текучество, най-вече с цел емиграция, от дружеството като голяма пречка определят и непостоянната работна ръка - над 10% от работниците не идват редовно на работа. Това е сериозен проблем за производител на продукти за автомобилната индустрия, където доставките са стриктно определени като количества и дати.