Вероятно не е Instagram първата платформа, която обмисляте за продажби в социалните мрежи. Facebook е очевидният №1, вероятно може би и Pinterest или Twitter, ако генерирате потенциални клиенти чрез директни съобщения за продукти или продажби.
Всъщност Instagram печели доста солидна преднина що се отнася до продажбите в наши дни, пише онлайн изданието business.com.
Както много марки са открили, визуалната природа на сайта го прави от първостепенно значение за маркетинга. Сега той може да играе ролята на социален портал към вашата витрина. Просто трябва да знаете как правилно да го използвате.
Има малък брой действителни инструменти, които ви помагат да продавате в Instagram. Тези обаче, които са на ваше разположение, са достатъчно добри, за да компенсирате липсата на количество.
Има много творчески начини да започнете да продавате в Instagram. Можете директно да продавате продукти, да станете инфлуенсър, да предлагате дигитални продукти или услуги. Създаването на облекло и продажбата на снимки са някои от най-добрите начини да започнете.
Продажба на продукти
Instagram е визуална платформа и най-продаваните продукти се възползват от това. Бестселърите в Instagram включват екологични, технологични и модни и козметични продукти.
Ако имате собствен продукт, можете да го продадете в Instagram. Ако нямате собствен продукт, можете да помислите за дропшипинг. Компанията, която притежава продуктите, обработва инвентаризацията и доставката, клиентът ви плаща, а вие плащате на компанията договорената цена за продукта.
Продажба на цифрови продукти и услуги
Някои дигитални продукти и услуги се справят добре в Instagram. Платформата ви позволява да покажете творчески шрифтове и умения за уеб дизайн.
Инфлуенсърство
Ако вече имате добре следван профил в Instagram, помислете дали да не станете инфлуенсър. Вместо да продават директно, те рекламират за компании. Много компании използват инфлуенсъри в своите маркетингови стратегии. Всичко, от което се нуждаете, е лоялни последователи.
Създаване на облекло
Създаването на облекло може да бъде чудесен начин за стартиране на бизнес в Instagram. Не е само за амбициозни модни дизайнери - ако сте креативни и остроумни, можете да създадете тениски, шапки, якета и други.
Принт материали
Фотографът Даниел Арнолд например е направил 15 хил. долара от поръчки на снимки като принт материали само за един ден. Той е бил в трудно финансово положение и е попитал последователите си дали се интересуват да получат някоя от фотографиите му като принт материал. Успехът му е поразителен. Това показва нещо, което понякога забравяме: силата просто да попитаме хората и да поискаме те да купят от нас.
Вашите последователи в Instagram вероятно много се радват на работата ви. Защо да не проверите дали не биха искали да притежават част от нея в реалния си живот? Услуги като PrintMePoster ви позволяват лесно да превърнете изображения от социалната мрежа в постери. По-подходящи са за лична употреба обаче, но има и други функции, които ви позволяват да продавате снимки в Instagram.
Mobile Prints ви позволява да създавате версии за печат на снимки в Instagram (или мобилния си телефон) в различни размери. Това е сравнително нова услуга, но си струва да погледнете, ако се занимавате с творческа фотография.
Създаване на магазин в Instagram
Можете да синхронизирате директно вашия инвентар, така че той да се актуализира във вашия Instagram акаунт и да действа като каталог за вашите последователи. Инструменти като Shopseen превръщат акаунта ви в цифрова витрина.
Въпреки че не бихте искали това да е единствената ви възможност, това е добър начин да се разширите в нова социална мрежа, която не е толкова препълнена от други бизнеси. Освен това, Instagram не променя и толкова често правилата, нито ограничава обхвата ви въз основа на директната промоция.