Как да се предпазите от фалшиви инфлуенсъри?

influencer-social-media

Инфлуенс маркетингът може да доведе до невероятни резултати, когато се използва ефективно, като се постига много добра възвръщаемост на инвестициите. Тъй като обаче става все по-лесно да купувате последователи и харесвания, проблемът с така наречените „фалшиви инфлуенсъри“, които използват безсрамни тактики, за да се представят в погрешна светлина, се превърна в рискована игра.

Счита се, че маркетинговата индустрия на влиянието струва от 5 до 10 милиарда долара. Резултатите от различни проучвания показват, че до 24 процента от влиятелните лица са манипулирали броя на техните последователи, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Това не само затруднява истинските инфлуенсъри, но и кара маркетолозите да са доста предпазливи, когато обмислят да използват инфлуенс маркетинг.

Никоя марка не иска да се свързва с фалшиви инфуленсъри, какво остава да им плаща. Бизнесите трябва да знаят как да търсят правилно реални инфлуенсъри и как да идентифицират проблемните. Онлайн изданието обобщава няколко важни елемента от този процес.

Какво е фалшив инфлуенсър?

Най-простият начин да забележите фалшив инфлуенсър е да проверите списъка му с последователи. Разгледайте профилите и следете за такива без снимка, с някакво дисплейно изображение, профили с малко или никакви последователи, профили с очевидно измислени имена. Ако сред последователите на избрания от вас инфлуенсър има много такива профили, много е вероятно това да са ботове. По същия начин можете да разгледате харесванията и коментарите.

Съотношение между последователи и ангажираност

Избрали сте инфлуенсър с 10 хил. последователи, но той/тя получава само по няколко харесвания на публикация? Вероятно е избраният от вас да е закупил последователи, за да изглежда по-популарен в социалната медия. Това е изненадващо евтино.

Може да видите и публикации с 1 000 харесвания, но само няколко коментара. Това също е показател, че инфлуенсърът си е купил последователи и харесвания. Ако последователите са истински, коментарите ще са от няколко десетки до няколко стотин.

Инфлуенсърите всъщност могат да си купуват и коментари. Как да разберете, че това е така – ако има прекалено много емоджита или прости коментари, например „Браво!“, „Страхотно!“ и т.н.

Най-добрият начин да се ориентирате дали един инфлуенсър е наистина човек с влияние е да поискате данни за неговите последователи – възрастови групи, пол, местоположение. Тази информация може да бъде ценен инструмент за определяне доколко ще повлияете на вашата целева аудитория. Имайте предвид, че все повече се увеличава значимостта на микроинфлуенсърите, тъй като тяхната публика е значително повече ангажирана.

Справки, справки, справки

Да наемеш някой да те рекламира е същото като да наемеш нов служител. Преминава се през идентични процеси – от инфлуенсъра ще поискате справки за предишни негови/нейни кампании. Не се впечатлявайте обаче от големи числа и празни обещания. Първо се уверете, че имате доказателство за влиянието им. Проверете каква е била възвращаемостта на инвестициите в предишните им кампании.

Статистика и прозрения

Истинският инфлуенсър има бизнес акаунт, от който преглежда обхвата, импресиите и други статистически данни, така че да следи как се справят публикациите. Искайте актуални статистики. Показателите за процента на ангажираност варират в зависимост от възрастта, сектора, както и дали е микроинфлуенсър, или не, но обикновено попадат в диапазона 4-8%.

Твърде добро, за да е вярно?

Едно от обичайните предупреждения при работата с инфлуенсъри е, че ако нещо изглежда твърде добро, за да е вярно, е много вероятно да не е. Затова гледайте внимателно какво получавате срещу това, което сте готови да похарчите. Ако попаднете на фалшив инфлуенсър, малко вероятно е продажбите ви да се увеличат и да постигнете добра възвръщаемост. Важното е да направите съответните проверки, които ще ви спестят пари и време.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.