Три важни урока за работата с инфлуенсъри

HC-marketing-budget

Един от най-процъфтяващите маркетингови канали напоследък е инфлуенсър маркетинга. Все още, обаче, има объркване и несигурност как да се подходи към него.

Около две трети от маркетолозите споделят в анкета, цитирана от онлайн изданието entrepreneur.com, че им е било трудно да определят правилните влиятелни личности за кампаниите им.

Същевременно други данни показват, че за всеки долар, изразходван за инфлуенсър маркетинг, марките получават средно 5,20 долара от спечелената медийна стойност

Една компания, спечелила си име благодарение на работата с инфлуенсъри, е Jersey Champs - онлайн компания за облекло, която почти изключително използва влиятелни елементи за продажба на фланелки.

В първите дни на компанията основателят и Шон Кели е бил студент в Университета Rutgers и я е управлявал от стаята си в общежитието. След като видял бизнес възможност в това да популяризира спортните фланелки, Кели е решил да провери дали може да продава фланелки с персонализирани дизайни, които не са непременно свързани със спорта.

Три години по-късно Jersey Champs продава стотици хиляди фланелки чрез партньорства с инфлуенсъри, включително Logan Paul, рапърите 2 Chainz и Logic и други знаменитости и спортисти.

Шон Кели приписва голяма част от успеха си на тях. Той казва, че първоначално е изпращал безплатна фланелка на всеки инфлуенсър с молба да я сподели с аудиторията си, ако му/и харесва. Сега вече компанията му има годишни договори за партньорство, с които това се легитимира и мащабира.

Според Кели има три важни урока за успешна кампания са инфлуенсъри.

Бъдете хиперспецифични при подготовка на кампания

С толкова богат избор на инфлуенсъри може да бъде трудно да изберете с кого да си партнирате. Jersey Champs първо е определила своя идеален клиент и след това е писана стратегията за бизнес и растеж около това.

Кели и сътрудниците му доста време са наблюдавали в Instagram и YouTube кои инфлуенсъри следят техните потенциални клиенти. След като са открили личностите, които набират популярност сред техните потенциални клиенти, те са се свързали с тях незабавно.

Преценете стойността на влиянието върху ангажираността, а не размера на аудиторията

На практика Кели и служителите на Jersey Champs са се превърнали в детективив Instagram, когато става въпрос за забелязване на влияещи потребители на социалната мрежа. „За някои хора е важно да бъдат представени на страница в Instagram с един милион последователи, но когато се стигне до продажбите, лоялността и ангажираността на аудиторията са много по-важни“, казва той.

Впечатляващият брой на последователите е важен, но това не отразява лоялността. Приоритет е партньорството с влиятелни личности, които се грижат за своята публика, а не само с личности с голям брой, но непривързани последователи.

Не оставайте само с един пост

След като сте уверени в избора си на инфлуенсъри, ще трябва да направите всичко възможно да увеличите и постовете. Компанията, например, е направила персонализирани фланелки, ексклузивни подаръци и забавни начини за създаване на съдържание, така че инфлуенсърите, с които работи, да видят стойност в марката и да я популяризират.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.