Четири предизвикателства пред финансовата индустрия и най-добрите технологични решения за справянето с тях (I част)

mobile-banking-Pixabay-2

Финансовите институции претърпяват радикална промяна, породена от нововъзникващите технологии. Много от тях търсят начини да подобрят своите ИТ резултати, да възприемат нови решения и да продължат да използват локални платформи.

Клиентите, от своя страна, принуждават финансовите институции да започнат да предоставят по-надеждни услуги, изискват по-плавно взаимодействие и искат по-голяма сигурност за своите активи.

Освен това регулаторите влизат в действие и подклаждат ситуацията, като изискват финансовите предприятия да бъдат напълно съобразени със средата. Онлайн изданието business2community.com очертава най-належащите предизвикателства в съвременния финансов сектор и предлага решения за справяне с тези препятствия.

Предвиждане на киберпрестъпления

Финансовите институции са уязвими на злонамерени атаки, тъй като работят с огромни количества силно чувствителни клиентски данни. Данни от различни проучвания показват, че финансовите компании по-често в сравнение с други бизнеси са поразявани от атаки с цел кражба на данни.

Според един доклад банките са претърпели почти 26% от всички киберпрестъпления през последната година. Компрометираните кредитни карти, изтеклите пълномощия, злонамерените банкови приложения принуждават компаниите да възприемат чисто нови технологии, за да оставят киберпрестъпниците зад себе си, тъй като дори едно нарушение на данните може да им струва цяло състояние.

Решението на този проблем е само едно: да се подобрят мерките за сигурност, като и се инвестира сериозно в усъвършенствани технологии, за да намалее драстично броя на кибератаките и да се минимизират свързаните с тях разходи.

Тъй като сигурността е първостепенен приоритет за финансовите предприятия и има експоненциално нарастване на високопрофесионалните нарушения през последните няколко години, най-новите цифрови решения могат да помогнат на финансовите институции да запазят сигурността на данните на своите клиенти.

Финансовите институции могат да ползват:

Услуга за проверка на адреси - уникална система за предотвратяване на измами за проверка на адреса за фактуриране на потребителя. Това помага да се избегнат измамни дейности и възстановяване на такси.

E2EE, или криптиране от край до край, гарантира, че никоя трета страна няма достъп до чувствителни данни на клиентите. E2EE използва криптография, поставена на всяка крайна точка, за заключване и отключване на защитени съобщения.

Подобреното удостоверяване укрепва мерките за сигурност с биометрични, базирани на геолокация или базирани на риск техники.

В крачка с нововъзникващите технологии

Революцията в Индустрия 4.0 задвижва дигитализацията на съвременния бизнес, който вече е започнал своята трансформация. Според скорошен доклад финансовите институции трябва да продължат да инвестират в роботика и други инструменти за автоматизация, за да насърчат тяхната ефективност и да намалят разходите, свързани с оперативните дейности, управлението на риска и съответствието.

Компаниите също трябва да надграждат своите системи на място и хранилища за данни, за да се възползват от решенията за големи данни, като например AI-базирани помощници за поддръжка на клиенти. Финансовите институции също трябва да обмислят интегрирането на платформи за създаване на ефективно и ориентирано към потребителите преживяване през интернет, мобилни и физически местоположения.

Решение: Използването на роботика позволява на финансовите институции да заменят множество ръчни операции с автоматизирани механизми и да подобрят общата производителност, точност и съответствие.

За да разширят възможностите и да надминат конкурентите на пазара, финансовите институции трябва да бъдат готови да възприемат нови технологии – например роботиката и изкуствения интелект, както и машинно обучение, дълбоко обучение и NLP.

RPA (роботизирана автоматизация на процесите) е технология, която се характеризира с имитиране на човешки дейности и изпълнение на прости рутинни задачи вместо хората. Най-просто казано, технологията може да замени конкретна ръчна работа на служителите, предлагайки икономическа ефективност, бързина и лекота на управление.

RPA доказа, че има добър потенциал във фирми, където има много ръчни и повтарящи се задачи. Ето няколко примера за това как RPA подобрява услугата за обслужване на клиенти:

Предоставя услуги 24/7. RPA служи като помощник на клиентите, като дава отговори на рутинни и прости въпроси. Чрез обработка на неусложнени заявки на потребители роботите позволяват на служителите да се съсредоточат върху по-сложните задачи, които имат нужда от добавена стойност.

Намаляват спама. RPA може да разпознава и задържа роботизирани заявки, които свързват екипите за обслужване с клиентите. Освен това RPA ви позволява да отделяте малки и спешни заявки на клиенти, за да спестите ценно време на служителите.

Анализ на данни: Хората трябва да търсят точките с данни ръчно. Базираните на RPA процеси могат да дадат на клиентите незабавна информация за критични данни.

Качествено самообслужване. Технологиите Smart RPA предоставят на клиентите бърз и удобен начин за разрешаване на заявки без да е необходимо да се свързват с член на екипа.

Някои други случаи на използване на RPA включват подобряване на производителността на управлението на досиета в банките, подобряване на ефективността на служителите по време на сезонни пикове, като извършват специфични видове ръчна работа, намаляват оперативните разходи чрез замяна на човешките задължения и други.

Въпреки това роботизираният софтуер не е универсално решение. Бизнес лидерите трябва да разберат къде да приложат роботиката, за да реализират максимално максимални печалби и да укрепят позициите си на непрекъснато променящия се финансов пазар.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.