Устойчивостта остава приоритет за дигиталната рекламна индустрия през 2025 г.

Устойчивостта остава приоритет за дигиталната рекламна индустрия през 2025 г.

Устойчивостта остава приоритет за дигиталната рекламна индустрия през 2025 г., въпреки предизвикателствата, според доклада "Състояние на готовност - устойчивост в дигиталната реклама" за 2025 г. на IAB Europe.

Докладът предоставя ключови прозрения за приоритетите на рекламния бизнес в сферата на устойчивостта, действията, предприети за намаляване на въглеродния отпечатък, и напредъка, постигнат към по-устойчиви практики в цяла Европа.

Данните са обобщени на базата на анкета, проведена сред 102 компании в Европа. Мнозинството от респондентите представляват глобален бизнес (49%), следван от европейския бизнес (16%).

Екосистемата за дигитална реклама - компании, които пряко или непряко участват в купуването и продажбата на дигитални рекламни продукти, е отговорна за част от приноса на човечеството към изменението на климата поради потреблението на ИТ ресурси и други дейности, отделящи въглерод.

Преди приблизително две години бизнесите в екосистемата започнаха да демонстрират повишена осведоменост за този аспект от своите операции наред с други екологични, социални и управленски проблеми.

По този начин се появи нов сегмент от веригата за стойност на цифровите реклами. Единият се състои от компании, фокусирани върху количественото определяне и намаляване на въздействието върху околната среда на предложенията и/или покупките на цифрови реклами. С него се появиха нови възможности за работа на ниво индустрия, нови роли за професионалисти, запалени по околната среда, и широк набор от нови въпроси.

Устойчивостта като компонент от бизнес моделите

Статистиката показва, че почти три четвърти от рекламните компании в региона (74%) виждат устойчивостта като жизненоважен компонент на своите бизнес модели. Делът на компаниите, които са си поставили научнообосновани цели, нараства с 56% от 18% през 2024 г. на 28% през 2025 г.

Липсата на индустриални стандарти (82%) и подходящо образование (81%) остават ключови пречки пред напредъка по отношение на устойчивостта. По-малко са компаниите от рекламната индустрия в Европа, които посочват финансови ограничения пред внедряването на устойчивост, което показва увеличени инвестиции в устойчивост (55% през 2025 г. спрямо 65% през 2024 г.).

Емисиите на парникови газове все още предизвикват най-голяма загриженост. Разнообразието, равнопоставеността и включването са класирани по-високо в сравнение с предишното проучване (30%), докато управлението и създаването на отпадъци намаляват от 28% на 18%. Консумацията на вода, добавена като опция тази година след широко разпространено отразяване на въздействието във връзка с центровете за данни, се класира на пето място с 11%.

Респондентите твърдят, че многоизмерната стратегия е това, което е необходимо за стимулиране на напредъка в екологичната устойчивост, включително оценка на емисиите, цели за намаляване, насърчаване на по-добро потребителско поведение и разработване и приемане на решения, които намаляват въздействието на парниковите газове.

Дигиталната рекламна екосистема е съгласна, че е необходима външна проверка на данните за околната среда, като малък спад в компаниите, поддържащи проверка от трета страна (57%), се компенсира от еквивалентно увеличение на компаниите, поддържащи проверка на по-късен етап. Тъй като работата по стандартизиране на методологията за оценка на въздействието върху околната среда на медийните кампании продължава, екосистемата все още вярва, че са необходими допълнителни проверки.

За разлика от резултатите от миналата година, фирмите твърдят, че тяхната работа по устойчивост се ръководи от задължения за съответствие (79%) повече, отколкото от стимули, произтичащи от очакванията и изискванията на клиентите (73%). В допълнение, по-малко фирми (17%) вече не са съгласни, че ефективността на разходите е водещ фактор спрямо една четвърт миналата година.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.