Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | January 20, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Как да подсигурите сигурността на онлайн магазина си?

Как да подсигурите сигурността на онлайн магазина си?

Малките и средни предприятия могат да избират измежду множество решения за създаването на печеливш уебсайт за електронна търговия, с който да приемат и плащания. Основните предимства на уебсайтовете за електронна търговия включват възможността да се осигури 24/7 достъп до международни купувачи и да се даде възможност за бързи и сигурни онлайн продажби.

Онлайн изданието entrepreneur.com разглежда някои начини, по които можете бързо и ефективно да защитите уебсайта си за електронна търговия, както и данните на клиентите си.

Онлайн пазаруването предлага огромен потенциал за печалби на малките и средни предприятия, за които е по-лесно от всякога да се конкурират директно с по-големи организации, като използват съвременни инструменти и технологии за електронна търговия. Според изследователската фирма Statista приблизително 270 милиона американци ще направят онлайн покупка през тази година, изразходвайки общо 548 милиарда долара.

Софтуерните решения за електронна търговия предлагат всеобхватни функции за бързото пускане на продукти и брандове в интернет. Те, обаче, са и своеобразни машини за събиране на данни. Описания на продуктите, данни за транзакциите, взаимодействие с клиенти – всичко това изисква защита.

Големите онлайн електронни магазини и витрини се наслаждават на лукса да имат свои собствени доставчици или консултанти по ИТ сигурност. Това може да не е така за малки и средни предприятия или стартиращи фирми, които започват бизнеса си с ограничен бюджет. Това означава, че онлайн магазините им са благодатно поле за кибер престъпления по отношение на данните.

Сигурността на данните на вашите клиенти е от ключово значение за поддържането не само на доверие, но и на положително възприемане от страна на институции, партньори, доставчици на продукти и други.

Популяризирайте добри практики при паролите

Паролите все още са стандартните ключове за достъп до повечето онлайн магазини, макар и все повече да навлизат нови технологии, като например лицево разпознаване или многофакторна автентификация. Нуждаем се от пароли за всяка услуга или уебсайт, в които влизаме, така че за много потребители изглежда лесно да ползват една и съща парола за множество места. Проблемът с този подход е, че кибер престъпници могат да приложат крадени пароли към различни услуги, което води до широко разпространение на измами.

Дори и сайтът ви за електронна търговия да има перфектна сигурност, най-слабата ви връзка могат да бъдат вашите клиенти“, обяснява Патрик Съливан, старши директор на стратегията за сигурност в Akamai Technologies.

Има различни мениджъри на пароли, които могат да спестят необходимостта от запомнянето на множество различни пароли.

Мениджърите на уебсайтове за електронна търговия трябва да изискват използването на сложни пароли и двуфакторно удостоверяване от потребителите и клиентите. Това може да гарантира, че потребителите не преправят повторно потенциално компрометирани идентификационни данни, а и ще извървят по-дълъг път, за да докажат, че са точно те. Ако наистина искате да управлявате технологията за удостоверяване на вашата организация цялостно, тогава проверете в системите за управление на идентичността, които могат да управляват тази функция в множество услуги и софтуерни платформи.

Ако входът при вас е с парола, изисквайте минимален брой знаци (поне 6, за предпочитане 8-10), числа и специални символи, главни и малки букви. Препоръчително е да карате потребителите си да променят паролите периодично.

Използвайте HTTPS

HyperText Transfer Protocol Secure (HTTPS) е онлайн протоколът за сигурна комуникация по интернет и един от най-лесните начини да защитите уебсайта си за електронна търговия от измама. HTTPS уебсайтовете се считат за автентични и сигурни, защото са сертифицирани. Това означава, че уебсайтът наистина е такъв, какъвто твърди.

За да активирате HTTPS, трябва да придобиете SSL сертификат. Предимствата на използването на HTTPS надхвърлят сигурността и надеждността. Google дава на защитените HTTPS уебсайтове по-високо класиране при търсене, което може да увеличи посетителите. Въпрос на време е това да стане стандартно изискване в онлайн пространството.

Изберете сигурна платформа за електронна търговия

Платформите за електронна търговия обикновено се избират от гледна точка на удобството им за изграждането на магазини, разнообразието от дизайн и функционалности, но трябва да имате предвид и функциите за сигурност. Потърсете доказани решения за електронна търговия, които предоставят криптирани шлюзове за плащане, SSL сертификати и солидни протоколи за удостоверяване за продавачи и купувачи.

Не съхранявайте чувствителни потребителски данни

Личните данни и поверителността на клиентите са от първостепенно значение и виждаме как големи технологични компании като Apple и Google се обединяват около усилията за запазването на сигурността на личните данни на потребителите. Поверителността на потребителите е още по-критична при електронната търговия. Предприятията се нуждаят от клиентски данни, за да подобрят своите комуникации и предлагане на продукти, както и да улеснят връщането на покупките. Основната опасност е от различните хакерски атаки, които целят да откраднат точно тези данни.

Първото правило е само да се събират данни, които са полезни за целите на изпълнение на трансакциите. . Бизнесът трябва да избягва изкушението да събира повече клиентски данни, отколкото е абсолютно необходимо. По този начин се избягва неудобството за клиентите ви и възможността да загубите тези данни при евентуално хакване. Най-неудобните имейли, които компаниите трябва да пишат на своите клиенти, са тези, в които обясняват, че са загубили критичната лична и финансова информация на потребителите.

Това правило се отнася конкретно за информацията за кредитната или дебитната карта на клиента. Не е неободимо тези данни за се съхраняват на онлайн сървъри, което може да бъде нарушение на стандарта за защита на данните в индустрията на платежните карти (PCI DSS). Киберпрестъпниците и хакерите не могат да откраднат това, което не притежавате.

Ако трябва да съхранявате определени данни, уверете се, че са защитени в безопасно, онлайн хранилище за съхранение, което спазва най-добрите практики, когато става въпрос за запазване на информацията. Това трябва да включва строг контрол на достъпа, редовни одити и най-важното - общо криптиране на данните.

Наемете собствен монитор на уебсайтове

Въпреки че повечето хостинг услуги за електронна търговия ще разполагат с някакъв набор от инструменти за мониторинг, достъпни за своите клиенти като част от основния пакет, това не е причина да се игнорират по-стабилни инструменти за мониторинг на уебсайтове на трети страни. Те имат много по-задълбочени функции за управление, които ще ви помогнат да поддържате уебсайта си по-надежден и по-сигурен.

Използването на по-дълбоки функции, дори ако не сте ИТ професионалист, като стабилна пътечка за одит за всякакви модификации на функции или механизъм за анализ на първопричината на кодово ниво, може да помогне на бизнес операторите, както и на специалистите по сигурността да намерят проблеми.

Поддържайте фокус върху сигурността

Сигурността на електронната търговия никога не е еднократна сделка. Заплахите се развиват с тревожна скорост, а поддържането на осведоменост и фокус върху сигурността е необходим превантивен метод. След като сигурността на уебсайта за електронна търговия е компрометирана, често е твърде късно.

Повечето от атаките над онлайн магазини дори не се извършват от хора. Автономните компютърни програми или "ботове" са отговорни за голяма част от нанесените вреди. До 30 процента от трафика на уебсайтове са ботове, проучващи уязвимостите. За повече от шест месеца през 2018 г. в сегмента на дребно се наблюдават повече от 10 милиарда ботнет атаки. Повечето са ботове, които се опитват да намерят информация за потребителите, които са използвали някъде своите потребителски имена и пароли.

Истинското предизвикателство за всички бизнеси е ефективно прилагане на мерките за удостоверяване, за да не се повлияе негативно клиентското преживяване. След това е необходимо да останете на върха на развиващите се заплахи без да нарушавате бюджета за сигурност. Поставяйки сигурността в основата на опита си за онлайн пазаруването, малките и средни бизнеси могат уверено да предложат на клиентите сигурни и удовлетворяващи преживявания в електронната търговия.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.