Ако сте онлайн търговец, обмислете пускането и на мобилно приложение

online-shopping-2-Pixabay

Уебсайтовете за електронна търговия и мобилната търговия – т.нар. m-commerce, играят различни роли в потребителското пътуване на клиентите и се грижат за различни аудитории.

Важно е обаче да не пренебрегвате мобилните изживявания, докато проектирате стратегията за електронна търговия за вашия бизнес, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Според проучване на Pew 8 от 10 американци са онлайн купувачи, а 51 процента от тях използват мобилни устройства за пазаруване. Ако не използвате мобилния трафик, вероятно бизнесът ви пропуска жизненоважни реализации.

Въпреки че отзивчивият уебсайт е отлична отправна точка за вашето пътуване до m-commerce, наличието на мобилно приложение има някои предимства пред мобилните уебсайтове. Затова и важно да обмислите и създаването на приложение към сайта си.

Лесна употреба и по-добро потребителско изживяване

Дори и да имате отзивчив уебсайт, всеки път, когато потребителят влезе в него, браузърът ще го подкани да влезе в акаунта си, за да продължи с пазаруването. Мобилните приложения съхраняват потребителските данни и потребителите трябва да влязат само веднъж, когато изтеглят приложението.

Тъй като не е необходимо потребителите да влизат всеки път, когато пазаруват, в акаунта си, лекотата на използване е по-висока и удовлетвореността на потребителите също е висока.

Мобилните приложения също така позволяват на потребителите да превключват между различните раздели, което прави навигацията и цялостното потребителско изживяване по-добри в сравнение с тези на уебсайта.

Достъп до функциите на телефона

Функционалностите на телефона могат да се използват с помощта на мобилни приложения, което не е възможно с мобилните сайтове. Интегрирането на вградени компоненти на смартфони като GPS и камери осигурява на потребителя подобрено потребителско изживяване. Интерактивното пазаруване с помощта на разширена и виртуална реалност е функция за приложенията.

Друго предимство е фактът, че приложенията са достъпни и за офлайн употреба. Това води до пазаруване и в движение.

Използване на мобилни приложения като маркетингов канал

Мобилните приложения ви дават шанс да предоставите на клиентите обединено преживяване. Приложенията позволяват интеграция и комбинират различни канали за ангажиране на клиентите. Предпочитанията на клиентите се запазват в приложението, което води до показване на подходящо съдържание на съответните клиенти.

Използването на географски и push известия, изпратени до устройството на потребителя, когато той/тя е в близост до физическите магазини или в случай на някаква специална оферта, също може да доведе до по-ангажирана клиентска база.

Безпроблемна поръчка с множество възможности за плащане

Отказът от количката е най-големият проблем, с който се сблъскват търговците. Независимо дали в магазина или на платформата за електронна търговия, клиентите са по-склонни да се откажат от пазаруването, ако процесът по поръчка изглежда неудобен и сложен.

Мобилните приложения позволяват повече интерактивност и простота при плащанията. Широката популярност на мобилните портфейли съществува само защото те позволяват бърза обработка на транзакциите. Функции като сканиране с пръстов отпечатък и лицево разпознаване също са достъпни в приложенията, като позволяват по-бърза автентификация.

Включване на модерни технологии за интерактивно клиентско изживяване

Мобилните приложения и технологиите вървят ръка за ръка. Включването на разширена реалност в приложенията вече се ползва от компании като IKEA и Sephora. AR/VR приложенията ги прави по-интерактивни и води до ангажиране на клиентите.

Приложенията също така позволяват интегрирането на изкуствен интелект под формата на чатботи, за да се улесни клиентът при търсенето на предпочитаните артикули. Персонализираните помощници за пазаруване, които се захранват от алгоритми за машинно обучение, скоро ще се превърнат в норма, което прави пазаруването лесно и забавно.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.