Не е тайна, че много кандидати за работа се чувстват прегорели от процеса. Две трети от кандидатстващите за работа в САЩ пък споделят, че никога или рядко получават известие за статута си, т.е. дали са одобрени, или не за позицията.
Тази липса на комуникация може да накара хората да се чувстват дехуманизирани и уморени, а също така да ги остави с негативен поглед върху тези компании, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Това мнение не само ще им попречи да продължат да общуват с дадена компания, но вероятно ще споделят опита си с техни близки и познати. Близо три четвърти от кандидатите, които имат лош опит, казват, че по-късно са споделяли информация за този опит онлайн или с някой близък.
Кандидатите обаче споделят и положителния си опит, което означава, че компанията може да бъде подкрепена и с повече склонност да се купуват нейните продукти и услуги.
С подобряването на технологиите може да се подобри и процесът по набиране на кадри, да се намали усещането за бърнаут и да се създаде положително изживяване.
Една от първите стъпки, които можете да предприемете, за да подобрите процеса на наемане на персонал, е да намалите до минимум загубата на време. Често кандидатите могат да прекарат няколко часа, кандидатствайки за една работа, в зависимост от начина, по който компанията е организирала процеса. Липсата на отговор в последствие показва науважение към времето на кандидата.
Едно технологично решение, което коренно променя процеса по подбор на персонал, е чатботът. Най-популярната им функция е тяхната способност да дават бързи и последователни отзиви и актуализации на състоянието. Тези инструменти за изкуствен интелект често могат да дадат незабавна обратна връзка при скрининг на кандидат. Те могат да се използват и за отговор на често задавани въпроси, непрекъснато актуализиране на потребителя за състоянието на кандидатурата му и подпомагане планирането на интервю.
Много от тези ботове могат да се интегрират с работния календар на набиращия екип, за да дадат на кандидата възможност да избере отворен интервал за интервю. Това позволява спестяване на много време, тъй като не се налагат многобройни телефонни разговори и писане и четене на мейли, не се налага пресяване на хиляди автобиографии, а кандидатите няма да попълват изчерпателни и повтарящи се формуляри.
Кандидатите често имат чувството, че трябва да прескачат обръчи, за да подадат заявление за кандидатстване в някоя компания. Не е рядкост да се чуват оплаквания за това, че някой персонализира автобиография за конкретна работа и след като я качи, веднага трябва да въведе същата информация във формуляр. Тези дълги заявления могат да накарат повече от половината кандидати да се откажат заради отрицателния си опит.
Много от тези приложения са и недостъпни без компютър, а напоследък има предпочитания към приложения за работа, базирани на мобилни устройства. Вместо да попълват няколко страници формуляри, за да кандидатстват за нова позиция, търсещите работа могат да подадат заявление за минути, като отговорят на въпросите на чатбот чрез текстови съобщения.
Освен това разрешаването кандидатите да ползват каквато и да е комуникационна платформа, с която се чувстват удобно, например Facebook, WhatsApp, кратки съобщения, веднага им позволява да се чувстват по-спокойни с цялостния процес. Тези функции могат също да помогнат на кандидатите със специфични нужди, като екранни четци или други инструменти за достъпност, да проведат разговор.
Истината е, че преживяването на кандидатите за работа при интервюто може да има траен ефект върху вашата компания и асоциацията, която хората правят с нея. Отрицателните преживявания могат да доведат до драматични последици, а положителните – да ви осигурят повече кандидати в бъдеще, които ще са посланици на бранда ви за цял живот.
Интегрирайки нова технология като изкуствен интелект, можете да намалите повтарящите се задачи за екипа по наемане на персонал и да им позволите да се съсредоточат върху създаването на човешки точки за контакт, което има огромно въздействие.