Маркетинг, базиран на профили, или как се трансформира В2В маркетинга

business-Pixabay

След възхода на маркетинга за социалните мрежи и автоматизиращите технологии нова тенденция започва да трансформира В2В маркетинга. Това е т.нар. маркетинг, базиран на профили (Account Based Marketing, АВМ).

Повечето B2B маркетингови кампании традиционно са създадени в подкрепа на екипа за продажби. Целта винаги е била да се осведомят всички, които биха могли да се интересуват от съответния продукт или услуга, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

ABM обръща този модел и предлага фокус върху компании с определен размер на приходите, които могат да си позволят продукта или услугата, или бизнеси, концентрирани в определен регион. В основата на този тип маркетинг стои фирменият профил. Кампанията се насочва към тези профили, които най-добре отговарят на предлаганите продукти или услуги, без пропилени маркетингови разходи и по-добра автоматизирана ефективност. Така се избягват прекомерните разходи и пропилените усилия.

Това работи особено добре за B2B компании с не толкова сложни продукти на по-ниски ценови точки, които не изискват лична продажба.

Една добра ABM кампания идва с няколко изисквания. Първо, трябва да имате добър списък с профили. Използвайте услуга като Experian, Acxiom, Hoovers, D&B или ZoomInfo, за да ви помогне да намерите правилните контакти на лица, които биха могли да помогнат за постигането на максимален успех за вашия бизнес. Ключът тук е насочването към конкретни хора, а не към конкретни компании.

След като този списък е съставен, тези имейл адреси могат да бъдат качени във вашия рекламен акаунт в Google. След това можете да настроите имейл кампании и автоматизирано да насочвате реклама точно към тези хора, както и да използвате LinkedIn реклама чрез InMail и популяризиране чрез Facebook. Така целевите контакти няма да пропуснат вашите съобщения.

Където е възможно, трябва да персонализирате съобщението си за конкретен потребител. Например, ако продавате чрез множество канали, готово уникално съдържание за всеки от тях (например директни клиенти, агенция, различни отдели, различни случаи на използване).

Можете сами да организирате АВМ или да работите с агенции, които прилагат АВМ. Просто не забравяйте да си напишете домашното и да проверите всяка компания, преди да я наемете да свърши дадена услуга.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.