Удостоверенията на хартия поетапно ще отпадат и ще се набавят по електронен път

Documents-sxc

Изискването за предоставяне на хартия за администрацията на 8 документа може да отпадне веднага, а на други 4 – след допълнителна дигитализация на административните органи, вижда се от доклад на Държавната агенция „Електронно управление“, публикуван днес на сайта на институцията.

Става въпрос за  удостоверението за актуално състояние от Търговския регистър, удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“, удостоверение за емейно положение, издавано от общинска администрация, удостоверение за семейно положение, съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация, удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Национална агенция за приходите, удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт, удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт, удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.

Документите, за които се иска допълнително електронно свързване между институциите, са удостоверенията за данни в регистър БУЛСТАТ, за граждански брак, за вписани обстоятелства, заличавания и отбелязвания в Имотния регистър по партида на физическо и на юридическо лице.

Поетапно трябва да отпаднат и изискваните удостоверения от различни служби, които се изискват при различни дейности, които по същество не са административна услуга, например при кандидастване с европроекти или по обществени поръчки.

За целта са необходими и нормативни промени, голяма част от които вече са предложени от съответните административни органи, заключава се в доклада.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.