Историята на салоните VOGUE VISION GROUP започва през1994 г., когато Митко Дамов, водещ български стилист с вкус към красивото и мениджърски способности, основава компанията. С широк поглед върху индустрията в световен мащаб и креативността си, той е сред хората, които са на гребена на вълната и диктуват тенденциите в индустрията, вече повече от петнадесет години. През 2007 г. договор Labiosthetique Paris, френска марка за фризьорски и козметични услуги, дават нова насока в бизнеса на компанията. Съвместната работа на двете марки предоставя възможност на VOGUE VISION да заеме още по-стабилни позиции и да развие своя собствена верига от студиа за красота, намиращи се в главните градове в страната - София, Пловдив, Велико Търново, както и салони работещи с марката Labiosthetique Paris (Варна, Бургас, Благоевград, София). Самият мениджър на компанията е собственик на трите салона в София, които са се наложили през годините, като водещи институти за красота. Компанията е вносител на козметика във високия клас, както и на професионални мебели и аксесоари за оборудване на салони.
От тази година са и официален вносител на брандът насочен към мъжката част на населението – American Crew. С партньорите си компанията работи на принципа на франчайзинга, един доста специфичен модел бизнес, който изисква иновативни и ефективни методи за управление на всички нива. Разрастването на франчайз веригата, както и спецификата на бюти индустрията, довежда до необходимостта от по детайлен поглед върху процесите на работа и ясна картина за случващото се. „Желанието да изградим връзка между салоните в цялата страна, да следим тяхното развитие и ежедневна дейност, което да предостави необходимата прозрачност и конкретни данни за по-ефективно управление, доведе до нуждата от технологично решение, което да позволи това.“ - споделя пред списание ENTERPRISE г-н Дамов. Първоначално е направено проучване, като компанията се насочва към определен тип платформа, която обаче не позволява централизирано управление на ресурсите и подаване на информация в реално време.
Историята обаче тръгва в друга посока по време на изложението за франчайзинг през 2009 г. Мениджърът на VOGUE VISION GROUP се запознава с представители на компанията, бъдещ партньор, по изпълнение на проекта за внедряване на интелигентна система за управление на бизнеса – водещия системен интегратор BORA Solutions. Експерти от компанията го запознават подробно с възможностите и предимствата на ERP платформите и г-н Дамов взима решение за старт на проекта. „За мен бе важно да въведем тази система в моите салони – разказва г-н Дамов - Да се види как работи, за да сме убедени, че е най-подходяща за бизнеса ни, че дава възможност за развитие, така че да ставаме все по-ефективни, а след това и да я представим на нашите партньори, като инструмент, който е полезен за нашата ежедневна работа .“ Проектът започва с цялостен анализ на работните процеси и обобщаване на всички критерии, за да може да се реализира проект, покриващ всички изисквания на бизнеса като такъв. Спецификата на индустрията за красота, както и факта, че за двете компании това е първия опит от подобно естество – за VOGUE VISION работа с ERP система, а за BORA Solutions изграждане на цялостно решение за управление на бизнеса за компании от бюти индустрията, изисква отдаденост от страна и на двата екипа. „Професионалистите от BORA Solutions направиха всичко възможно стиловете на работа да се хармонизират, благодарение на тяхното развито партньорско чувство, което не е толкова често срещано в България. Персоналното отношение и културата на общуване, както и цялостния им професионализъм, бяха едни от основните елементи, които позволиха проектът да бъде успешен - разказва г-н Дамов - За мен Георги Пенев, управител на BORA Solutions, е един изключителен човек, който държеше лично да проследи проекта и неговото развитие.“ Платформата е внедрена за около шест месеца, включващи периода за анализ, обучение на служители, закупуване на хардуер, натрупване на база данни и др. „Предполагам, че системата можеше да бъде внедрена по-бързо, но понеже това е много ново за нас – ние сме първите в България, които внедряват подобна иновация, нетипична за сектора, се наложи и повече технологично време – споделя г-н Дамов - за да се синхронизира всичко, да разберем кое е подходящо и кое не за нашия бизнес.“.
Г-н Дамов е изключително доволен от работата на платформата, даваща му важни данни за бизнеса, в реално време и независимо от местоположението му.
BORA Business Solution дава детайлна представа за икономическите резултати на цялата компания, както и на всеки салон поотделно. Всеки от салоните използва специализирания модул BORA Retail Module,отчитащ спецификата на бизнеса и чрез който се обслужват всички клиенти, като за всеки от тях се натрупва историческа информация за ползвани процедури, характерни особености и предпочитания. Всеки от салоните управлява наличностите от продукти и материали, процедури и финанси. Системата позволява всеобхватен поглед върху приходите и разходите на Vogue Vision, кои пера са успешни и къде трябва да бъде обърнато допълнително внимание. Детайлно управление на материалните запаси, чрез проследяване на складовите наличности и сигнализирането за доближаване на критични точки и нуждата от предприемане на действия, е също част от предимствата на платформата. „ERP решението обхваща абсолютно всички нива – от управление на доставките, поглед върху финансите, анализ на продажбите, ефективност на персонала, което наистина прави системата изключителна за мен“. Допълнителен бонус е възможността за надграждане и развитие на платформата. Непрекъснатото търсене на новото и модерното в работата на VOGUE VISION, както и факта, че са първите в бюти сектора, ползващи подобен тип високотехнологични иновации, е допълнителен елемент, който спомага за бързия старт на работа на ERP платформата. Екипът на компанията напълно подкрепя новата система и се включва активно в обученията и последващото й използване. Разбира се, франчайзинг бизнесът има по-различна специфика, и сред една от трудностите е партньорите на компанията да бъдат убедени в необходимостта и предимствата на новата платформа. По проекта на VOGUE VISION, IT интегратора дава възможност да бъдат редуцирани част от функционалностите на платформата, за да бъде намалена първоначалната инвестиция в тежкия период на финансова нестабилност в страната, като в последствие работата по тях ще бъде продължена. Като още едно предимство в работата си с ERP системата BORA Business Solution е и възможността да се използва под наем, на чисто лицензионен принцип. Този гъвкав начин на работа, който не изисква голяма първоначална инвестиция, е съобразен с нуждите на малкия и среден бизнес у нас, и дава възможност за по-бързо внедряване на такива ефективни високотехнологични иновации.
В момента се внедрява и картова система за клиентите на VOGUE VISION. Посредством този модул ще се приложи търговската политика - лоялните клиенти ще получават различни бонуси и ще бъдат известявани за интересни събития, а самата карта (златна, платинена,сребърна и др.) ще дава информация за тях и техните потребности, така че да им бъде предложено възможно най-качественото, персонализирано
обслужване. От BORA Solutions напълно разбират нуждата на франчайз веригата от нетрадиционен подход, и предоставят решения, които оптимално да паснат и обслужат специфичните потребности на бюти индустрията.