Три тенденции в електронната търговия, които подкрепят продажбите

online-shopping-4

Пандемията измести фокуса към електронната търговия през тази година. Традиционните продажби на дребно намаляват, но електронните отчитат ръст от 129% на годишна база в САЩ и Канада към 21 април.

Много от традиционните търговци с физически магазини преминаха към онлайн търговия, за да оцелеят, пише Forbes. Очаква се електронните продажби в САЩ да достигнат 709,78 млрд. долара тази година, което би било около 11% от общите продажби на дребно. Това е най-големият скок в дела на електронната търговия в продажбите на дребно за една година.

По целия свят хората променят навиците си за потребление и пазаруване. Коронавирусът ускори растежа на индустрията за електронна търговия и повече бизнеси се присъединяват към революцията. Компаниите, които бяха инвестирали в електронна търговия, се радват на експанзия в разгара на свиването на продажбите от физическите магазини.

До края на 2020 г. се очаква глобалните електронни продажби да достигнат 4,2 трлн. долара, според оценка на консултантската компания Behemoth Shopify. Създаването на уебсайт и осъществяването на продажби от него обаче не е толкова лесно. Конкуренцията става все по-голяма и  поведението при онлайн пазаруване се променя по-бързо от всякога.

Ето три тенденции в онлайн търговията, на които експертите обръщат внимание.

Персонализирана търговия

Успешните компании за електронна търговия използват технологиите за персонализиране, за да дадат на потребителите персонализирано изживяване. Предоставянето на личен опит в сайтовете за електронна търговия се постига чрез динамично показване на съдържание, препоръки за продукти и конкретни оферти въз основа на поведение при сърфиране, предишни действия, предишна история на покупките, демографски данни на клиентите и други обогатени лични данни.

Човешките допирни точки предоставят много възможности да победят конкуренцията. Това е магията на персонализацията - имитирайки какво би било преживяването на потребителя в магазина, чрез персонализирано пътуване на клиента онлайн.

Платформите за социални медии и инструментите за проследяване на търсачките ви позволяват да извлечете тонове лични данни за вашите посетители и купувачи, като заявки за търсене, посещения на страници, история на покупките и др.

Когато персонализацията е направена правилно, клиентът може да почувства, че четете мислите му. Този емоционален отговор поражда чувство за лоялност.

Социална търговия с помощта на инфлуенсъри

Социалната търговия продава продукти директно чрез социалните медии. Тя се  различава от маркетинга в социалните медии, защото не пренасочва потребителите към онлайн магазин, а им дава възможност да направят плащане директно в мрежата, която използват в момента.

Социалната търговия, съчетана са инфлуенс маркетинга, е рецепта за увеличаване на продажбите. Много бизнеси вече се фокусират върху работата с инфлуенсъри чрез спонсорирани партньорства за съдържание.

През 2020 г. и след това тенденцията ще продължи да се развива, тъй като 65% от маркетинговите бюджети за работа с инфлуенсъри ще се увеличат още тази година. Общо 7% от компаниите планират да инвестират над милион долара годишно за тази стратегия.

За да изпреварят играта, марките често си партнират с известни личности за спонсорирани публикации в социалните медии. Можем да очакваме тази тенденция да продължи и да се развива в бъдеще.

Интерактивни визуализации

Всички сме го преживели – харесваме продукт, но не сме сигурни, че това, което виждаме на сайта, е това, което ще получим. При тези колебания сайтът губи потребители.

През 2020 г. онлайн отзивите не са достатъчни, за да убедят клиента да закупи продукт. Съвременните потребители трябва да се доверят на компанията, продукта и опита преди покупката. Ето защо изображенията с висока разделителна способност имат значение при електронните продажби.

Статичните изображения също не са съвсем достатъчни. Потребителите изискват повече, като 360-градусови изображения, които позволяват на потенциалните купувачи да видят продукта от всички ъгли.

Изпреварването на тенденциите и използването на най-новите технологии може да помогне на търговците да стимулират продажбите, да привлекат нови клиенти и да увеличат пазарния дял.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.