Стратегии и ефективни подходи във връзката с клиентите

DSC_7953

Вторият панел на конференцията CRM конференцията 2014е посветен на ефективните подходи и стратегиите във връзката с клиентите, като с първата презентация се зае д-р Явор Янкулов от e-training.bg. Той запозната посетителите на конференцията с управлението на най-стойностните клиенти, продажбите и печалбите, които се получават от тях.Трите основните категории клиенти на пазара с висок потенциал, според д-р Янкулов са настоящите доходоносни клиенти, такива от които можем да печелим в бъдеще и тези които са с висок потенциал на пазара. Проучванията му  показват, че с най-висок потенциал на пазара са жените и най-вече тези с образование, в идеалния случай с деца и омъжени.

Следващият презентатор, независимият консултант Апостол Мушмов, направи много интересна презентация за Геймификацията, водеща клиентите от пасивно получаване, към ангажираност и внимание от тяхна страна. Това не е игра, а начин за постигане на желано поведение, чрез вътрешна мотивация и игрови стимули, заяви Мушмов.  Той даде и интересен пример за презентираното от него, показвайки потребител, сдобил се с новата с кредитна карта, която активира с SMS,  срещу което получава съобщение, че е получила 100 точки заради активацията. Гекмификацията продължава, след като при покупка, потребителят получава съобщение за натрупани още точки. Дори и да не е обърнал внимание тук, получаването на нов SMS вечерта, който подтиква да се получат още точки при отговор на въпрос, най-вероятно би накарал един потребител на се включи по-активно в програмата на компанията, в случая на банката, която е издала картата. Всичко според Апостол Мушмов се корени в активното отношение към клиента и вкарването му в една своеобразна игра, която го кара да е по-активен и да пазарува повече.

“CRM системите – от десктопа към социалната мрежа” пък бе темата на г-н Aлександър Хаджидимитров от Tим ВИЖЪН България, който разкри последните тенденции в системите за работа с клиенти, тяхното постепенно превръщане в локални социални мрежи, предимствата на това и практическите проблеми пред които всеки потребител се сблъсква, ползвайки продукти като Microsot Social Listening.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.