Средно 15 години се задържат компаниите в индекса S&P 500

270

Средно по 15 години се задържат компаниите в индекса S&P 500, в който влизат най-големите в света дружества по пазарна капитализация. Това сочи проучване на Standard and Poor’s за 2010 г., според което само 25%от компаниите, които тогава се нареждат сред най-големите, ще се задържат в престижната класация и за в бъдеще.

Резултатите от изследването на индекса с близо 100-годишна история показват, че средната продължителност на присъствието на дружествата  в него намалява с времето. Ако през 1920 г. тя е била 69 години, през 1980 г. се е свила до 25 години,  за да стигне до 15 през 2010 г. Това е и в пряка връзка със смяната на различните епохи в бизнеса, очертани от изследователската компания Forrester: Производство (1900 – 1960); Дистрибуция (1960-1990); Информация (1990-2010); Клиента(2010-????).

В момента, епохата на клиента изключително много променя бизнес средата и начина, по който общуваме. Социалните медии, мобилността, облакът и “big data” са неразделна част от нашия живот и всички компании трябва да се адаптират към тази среда, в противен случай ще спрат да съществуват. Тези факти са подкрепени и от пазарните данни: за първи път през 2013 година пазарът на PC-та намалява с 14%  и това е за сметка на таблетите. Повечето търговци вече разполагат с такива и е важно CRM софтуера, в който се инвестира, да поддържа тези функции.

Тези данни бяха представени от Милен Манчев, Директор CRM Южни Балкани в Майкрософт в рамките на банковия форум “Как да спечелим битката за клиенти?”, посветен на най-новите тенденции във високите технологии. Особено внимание се отдели на социалните мрежи и интернет-базираните канали за обслужване на клиентите. Всичко това бе подкрепено от успешни примери за внедряване на решения във водещи банки в Дубай, Турция и Близкия Изток, базирани на Dynamics CRM, за онлайн кампании и мобилни продажби на нови продукти.

Според Неда Хицова, маркетинг мениджър в българската софтуерна компания  Интерконсулт България, която организира форума съвместно с Майкрософт България, могат да се очертаят три основни препоръки за успешно внедряване на CRM система във финасовите институции:

  • Създаване на бизнес казус;
  • Сихронизиране на бизнеса и ИТ отдела;
  • Внедряване стъпка по стъпка, което е най-ефективно, защото един проект засяга много отдели и ако не се изпълнява постепенно,  ще отнеме 1.5-2 години, т.е. може да не отговаря на потребностите, докато бъде пуснат за реална работа в банката.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.