35 % от Fortune 100 компаниите по света използват социалния бизнес софтуер IBM Connections. Това стана ясно на проведения форум на IBM Connect Sofia, воден от Робърт Блатник (мениджър продажби софтуер в IBM за Централна и Източна Европа) и локално продължение на проведената през месец януари във Флорида 20-та поред конференция в областта на корпоративните решения за комуникации и съвместна работа IBM Connect 2013.
За трета поредна година компанията заема челна позиция като доставчик на решения за социален бизнес и като причина за това Робърт Блатник изтъкна, че изпълнителните доректори вече разбират нуждата от по-ефективно използване на човешкия капитал като възможност за създаване на конкурентно предимство.
За да правиш социален бизнес трябва да мотивираш хората си, а за да успееш да запазиш лидерството на пазара е необходимо да знаеш как да създадеш и запазиш лоялността на служителите си към компанията, подчерта Блатник. Всяка загуба на служител увеличава разходите за намирането на негов заместник и тези разходи могат да достигнат два пъти годишната заплата.
Паралелно с IBM Connections, който осигурява по-бързо изпълнение на задачите благодарение на осигурения достъп до изградената професионална мрежа от контакти и навременно получаване на актуална информация, се развиват и услугите на IBS Lotus Services, главно в три основни направления- Collaboration, Knowledge Management и People Management.
Някои от големите клиенти на Microsoft са минали на платформата Lotus Domino, заяви Блатник. Той наблегна на факта, че Domino е не просто mesaging решение, а социална бизнес платформа за развитие.
Автор: Кристина Николова