„Ние не останахме назад от кризисната ситуация. С инвестициите си през силните години допринесохме за лудостта, която обзе целия сектор“, заяви основателят и изпълнителен директор на Дискордиа АД Христо Христов, според когото и неговата фирма е срещнала общия проблем на предприемачите в областта на транспорта – големи инвестиции и транспортна база, при значително свито потребление. Това сподели мениджърът в рамките на форума My Success in Logistics, като представи опита си от създаването на малък семеен бизнес до превръщането му в иновативна компания.
Мениджърът направи изчерпателна презентация за всички предизвикателства, както и добри практики на компанията, благодарение на които тя успява да преодолее ефекта на кризата и да постигне растеж на приходите от 17% за миналата година.
„Добре, че бизнесът не е само проста математика. Съществува и религията в бизнеса – качествата, идеите, нещата, в които човек вярва. Там, където имаш най-големи проблеми, точно там се крие разковничето. Там се правят умните инвестиции“, категоричен е Христов.
По думите му, една от тези умни инвестиции е внедряването на ERP системата Micrоsoft Dynamics s Nаvi Trans, която обхващата всички процеси в бизнеса, коментира той. Тя предлага и възможности за анализи и справки, където удобството е видиш веднага какво се е случило в отчетния период
Другото ефективно вложение по думите му е Dinafleet, чрез която компанията може да разбере координатите на всеки автомобил, както и да оцени ефективността на управление на автомобилите от страна на шофьорите. Според резултатите, показани от служителите, се определя и бонусна тяхната система за заплащане. Те се формират по стриктни показатели, които водят до оптимална ефективност.
Според Христо Христов франчайзингът е един устойчив и същевременно социален модел, който трябва да се развива и в бъдеще. Все пак той уточни, че Дискордиа не залага само на него, а паралелно развива и диверсифицира всичките си бизнеси, защото това, което носи печалба днес, не винаги гарантира приходи и утре.