Между 61% и 63% от българите използват банкови услуги

pic_gfk

През 2012 г. 61% от българите на възраст над 15 години имат поне една банкова сметка, като вероятно през 2013 г. делът им ще нарасне до 63%. Това показва проучване на агенцията за маркетингови изследвания GFK сред 600 потребители на банкови услуги, представено в рамките на форума на сп. ENTERPRISE My Success in Finance – Клиентът 3.0.

Изследването дели потребителите на банкови услуги у нас на два основни сегмента – масов и заможен. В масовия сегмент влизат основно граждани на възраст 30-49 години, работещи на пълен работен ден, 58% от които използват интернет. Значително по-високо е потреблението на интернет сред спадащите в заможния сегмент – 92%. Над половината от спадащите в тази група са управители и собственици на фирми.

Именно по-заможните клиенти са използват по-активно интернет банкиране (54%), 43% от които го правят през своя смартфон, обясни Таня Тошева от GFK.

На въпрос какъв дял от банковите клиенти се пада на заможния сегмент, Екатерина Кирилова от Уникредит Булбанк посочи, че към момента това са една 6-7%. Същевременно обаче, те са във фокуса на финансовите институции, тъй като носят 8% по-голяма доходност от средния клиент, като често са личности, формиращи общественото мнение.

Що се отнася до мотиваторите за избор на банка у нас, най-голямата част от българските потребители се спират на институцията, която обслужва компанията, в която работят (31%). Веднага след това като фактори се нареждат качеството на банковите продукти или услуги (24%), добрата репутация, препоръката от близък човек (17%) и ниските лихви и такси по кредити (11%). Най-често българите се отказват от банка заради липса на доверие (31%), по-добра оферта от конкурент и непрофесионално обслужване.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.