Марките все повече се изграждат чрез общуване с клиентите онлайн

IMGP5891

В България 55% от потребители търсят информация за продуктите онлайн, след като видят рекламата им – равнище над средното за ЕС. Над 30% са тези, които предпочитат да следват фейсбук страниците на предпочитаните от тях марки и да купуват продуктите им, информирайки се от тези канали. Тези данни, свидетелстващи за бурното развитие на онлайн комуникациите у нас, представи на форума My Success in Retail Жанет Найденова, председател на IAB България. Резултатите са част от мащабно проучване на онлайн поведението на европейските граждани.

„Марките са това, което потребителите споделят за тях, независимо он- или офлайн“. категорична е Найденова.

51% от потребителите в България и ЕС споделят, че интернет им помага да избират подходящите за тях продукти. В същото време, българските потребители купуват стоки онлайн между 1 и 2 пъти месечно, като причината за по-малката популярност на онлайн търговията у нас са опасенията им за сигурността на онлайн разплащанията.

Първото впечатление е ключово за потребителя на онлайн търговията, и в този смисъл е много важно бързото зареждане на страницата, навигацията, оформлението, обясни още Найденова, според която марката и общността около нея се случва именно в интернет.

Какъв е потенциалният потребител в Европа и България? По думите на експерта, потребителят предпочита интернет като начин за достъп до информация от медиите. В същото време, мрежата оказва и огромно влияние за избора на бранд и продукт в следствието на диалога и взаимодействието с клиента. Освен това, начините, по които потребителят достъпва интернет, са много важни, и тепърва ще се разививат в посска на дигитална реклама.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.