Необятният китайски пазар със своите над 1.3 млрд. потребители с постоянно нарастващ стандарт на живот крие огромни възможности за българските производители. Китай и сега е сред основните търговски партньори на България, като се очаква с повишаването на вътрешното потребление и ориентацията на китайците към по-разнообразни стоки тази тенденция да продължи и за в бъдеще.
Според експерти от Търговско-икономическото представителство на Хонконг в Брюксел и Хонконгския съвет за търговско развитие (HKTDC), българските компании могат да последват опита на многобройните чуждестранни фирми, които използват специалния административен район като трамплин за навлизане на пазарите на континентален Китай и останалата част от Азия. Двете организации проведоха на 20 март четвърти пореден семинар в София, в рамките на който българските компании имаха възможността да проучат бизнес потенциала в района.
„Независимо от техния произход и националност, през Хонконг компаниите могат свободно да навлязат на огромния пазар на континентален Китай при максимална печалба и минимален риск, заяви зам. - председателят на Търговско-икономическото представителство на Хонконг в Брюксел г-жа Хини Лам.
Според директора на HKTDC за Германия и Източна Европа Уинг Шам, търговията между Хонг Конг и България бележи „възходяща тенденция през 2011 г.” Сериозен потенциал за износи имат производителите на винa, таргетиращи продукцията си към китайския пазар. Освен търговията с вино, пред българските компании има добри бизнес възможности в шест икономически сектора, които Хонконг активно подкрепя, а именно тестване и сертификация, медицински услуги, иновации и технологии, културни и творчески индустрии, екоиндустрия и образователни услуги, уточни още Хини Лам.
Потенциална възможна за българските предприемачи да популяризират продукцията си са международните изложения, организирани от Хонконгския съвет за търговско развитие (HKTDC). Ежегодно в Хонконг се провеждат над 30 интернационални панаири и конференции, 10 от които са най-големите в Азия, а 3 – и на световно равнище. Такова е изложението Hong Kong International Wine and Spirits Fair, в рамките на което през миналата година 10 български компании предизвикват сериозен интерес от страна на местния бизнес.
Повече за възможностите за развитие на бизнес в Хонконг и съвети от успешен български предприемач, наложил продукцията си на местно равнище, можете да прочетете в броя на сп. ENTERPRISE за месец април.