Банките с по - добри условия по кредитните карти през юни

online_betaling

И през изминалия месец юни отново бяхме свидетели на понижаващи се лихви по срочни депозити, сочи юнският анализ на пазара на финансови продукти на www.MoitePari.bg. И този път трезорите бяха активни, като част от тях продължиха да преустановяват предлагането на част от офертите си. Редуцирането в броя на тези оферти е ясен знак, че банките страдат от своята ликдидност, въпреки, че разходите им за лихви постоянно намаляват. Това разбира се рефлектира и върху положителния резултат от дейността им.

През изминалия месец банките обърнаха повече внимание на кредитните карти, които подобно на потребителските кредити, не са чест обект на промени. Три от банките стартираха нови промоции по тези продукти. Те целят не само привличане на нови клиенти, но и да стимулират онези, които вече имат такива да ги използват по-активно. Подобряването на офертите се изразява в предоставянето на по-ниски лихви при покупки и теглене на суми в брой от картата, премахването на такса за отпускане и/ или поддръжка на картата, както и отстъпки при пазаруване в определени търговски обекти.

Отминалият месец юни не предложи разнообразие от нови предложения на банките. От една страна това е типично за тази част от годината, а от друга – предстои влизане в сила на новите промени в Закона за потребителския кредит. Според тях трябва да отпаднат редица такси по кредитите, като например тези за усвояване, за управление, за предсрочно погасяване. Във връзка с предстоящите промени, част от банките задържат своите нови предложения, които ще видим след 23.07.2014 г., когато законът вече трябва да е в сила. Междувременно, през юни, банките залагаха основно на удължаване на промоции.

Анализът сочи, че през изминалия месец 7 банки са променили своите усвоите условия по срочни депозити. Като сравнително висока отчита www.MoitePari.bg активността на банките по отношение на променени оферти по безсрочни депозити. Едва ли някой ще се изненада, но и през изминалия месец банките продължиха да влошават условията по тези оферти.

Според експерти банките остават пасивни по отношение на промени в условията по потребителски кредити. На практика промени липсваха, като две банки удължиха срока на съществуващи промоции.

При жилищните и ипотечните кредити, през юни банките заложиха на удължаване на промоции. Три банки удължиха своите промоции, а една предложи нови условия по своите продукти.

При всички кредити отпадна месечната такса за управление, която беше 0.06% за левови кредити и 0.043%, за еврови.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.