Само 15% от българите са запознати с концепцията за ESG, според проучване

Само 15% от българите са запознати с концепцията за ESG, според проучване

Само 15% от пълнолетните българи са донякъде или добре запознати с концепцията за ESG - екологичните, социалните и административни практики на бизнеса.

Това показват резултатите от национално представително проучване, проведено от "Маркет Линкс" по поръчка на Action България в края на 2024 г. сред 1010 респонденти над 18 г. от цялата страна.

Общо 67% от запитаните не са запознати със значението на абревиатурата и това, което стои зад нея, сочат данните.

Въпреки това, естествената нагласа към темите, които ESG обхваща, е предимно положителна - две трети от гражданите твърдят, че изборът им на доставчици на продукти и услуги би бил положително повлиян, ако знаят, че компаниите прилагат ESG практики.

Три четвърти от българите са съгласни с твърдението, че бизнесите без ESG кампании губят част от своята конкурентоспособност в дългосрочен план. Почти всички запитани са на мнение, че опазването на околната среда и екологичният аспект на ESG са от огромно значение в днешната реалност на климатични промени и предизвикателства.

Когато темата и въпросите са представени по-олекотено от термини като корпоративна социална отговорност или ESG, респондентите имат много по-единодушен отговор: 9 от 10 души смятат за изключително важни ангажиментите на компаниите към местните общности и към положителни трудови практики.

Като най-важни елементи от социалната отговорност на бизнеса българите посочват трудовите права (76%), благосъстоянието на служителите (72%), опазване на човешките права (61%), развитие и подкрепа за общността (43%) и разнообразие и приобщаване (28%).

Общо 91% са категорични, че компаниите трябва да подкрепят инициативи за опазване на околната среда, като това убеждение се споделя най-активно от представителите на поколението Z (67%).

Проучването на комуникационната верига Action Global Communications е проведено паралелно в 4 държави - България, Гърция, Кипър и Обединените арабски емирства. То обхваща информираността на потребителите за важността на ESG в стратегиите на компаниите и измененията в потребителските нагласи в зависимост от ангажиментите на брандовете към екологични, социални и административни практики.

За България респондентите определят прозрачността на практиките, свързани с ESG, като решаващ фактор за изграждане на доверие към бизнеса. Общо 72% са положително настроени към това компаниите открито да комуникират своите усилия и постижения в областта на ESG, а 67% споделят, че това има директно положително влияние върху избора им на продукти и услуги.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.