Цифровата трансформация е все по-важна за успеха на компаниите - данните за сливания и придобивания показват, че компаниите, които имат вградени цифрови умения или способности или които са в по-късните етапи на дигитална трансформация, обикновено имат по-висока оценка от останалите, които не са на този етап от развитието си.
Този вид трансформация винаги е вървял ръка за ръка с фирмената култура - става дума по-малко за специфични технологии и повече за това как хората работят, за да могат да учат по-бързо и да се адаптират към постоянно променящите се навици и технологии на потребителите, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Тъй като броят на хората, които работят цифрово, се увеличава, възниква въпросът дали е по-лесно, или по-трудно да създадете или промените своята култура в отдалечена среда, където всички работят отвсякъде. За да отговорите на този въпрос, трябва да разгледате няколко ключови аспекта на дигиталната трансформация.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Стойности на потоците
Повечето фирми организират екипите си по функции или какъв тип задачи изпълняват служителите. Друг начин е чрез стойността на потоците или това, което те създават за вашите крайни клиенти. Това засилва ориентираността към клиентите, насърчава ви да изградите мултидисциплинарни екипи и помага за минимизиране на строгите граници между отделите.
Подвижни процеси
Подвижните процеси трябва да се фокусират върху пълния ви поток от стойности. Всички те са свързани с намаляване на времето за изпълнение и преминаване през тестване и обучение в много кратки цикли. Преминаването към дистанционна работа няма да улесни това, но пък направи значението му още по-голямо.
За екипите, които все още не работят по гъвкав начин от край до край, промяната е трудна и отнема време и енергия. Това беше вярно и преди Covid-19, но пандемията донесе огромни смущения в ежедневието ни. Хората трябваше да променят това, което правят, независимо дали им харесва, или не.
Свикнахме повече с въвеждането на нови концепции и процеси като цяло. Също така придобихме по-силно чувство за спешност и научихме, че можем да се движим по-бързо. Така че в крайна сметка хората са станали по-малко устойчиви на възприемането на пъргави методи. Моменти като този не бива да се губят.
Повишаване на уменията
Възможностите за обучение осигуряват на вашите работници и служители основни интелектуални знания, от които се нуждаят, за да продължат напред. Те ще бъдат най-успешни, ако могат веднага да приложат тези знания.
В отдалечената среда е по-лесно да се свържете с хора, които знаят за конкретни процеси, технологии или практики. В същото време можете да погледнете и по-голям набор от кандидати, за да намерите най-идеалните кандидати за работа от всяка точка на света. Това може да улесни изграждането на екип, който наистина разполага със специфичните цифрови възможности, които могат да ви бъдат от полза и да подкрепят бъдещите трансформации, които предвиждате за бизнеса.
Преминаването към отдалечена работа не трябва да възпрепятства дигиталната трансформация и всъщност работниците могат да променят и подобрят своята култура чрез технологични промени. Хората се научиха да са по-присъстващи и да не монополизират времето за срещи и това помага на предприятията да променят своята култура.