Ролята на фирмената култура в дигиталната трансформация (I част)

Ролята на фирмената култура в дигиталната трансформация (I част)

Цифровата трансформация е все по-важна за успеха на компаниите - данните за сливания и придобивания показват, че компаниите, които имат вградени цифрови умения или способности или които са в по-късните етапи на дигитална трансформация, обикновено имат по-висока оценка от останалите, които не са на този етап от развитието си.

Този вид трансформация винаги е вървял ръка за ръка с фирмената култура - става дума по-малко за специфични технологии и повече за това как хората работят, за да могат да учат по-бързо и да се адаптират към постоянно променящите се навици и технологии на потребителите, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Тъй като броят на хората, които работят цифрово, се увеличава, възниква въпросът дали е по-лесно, или по-трудно да създадете или промените своята култура в отдалечена среда, където всички работят отвсякъде. За да отговорите на този въпрос, трябва да разгледате няколко ключови аспекта на дигиталната трансформация.

Обединени екипи

Свързаните екипи със силна емоционална убеденост са важни за дигиталната трансформация и постигането на обща гъвкавост, защото позволяват на хората да се свързват, учат, усъвършенстват и се представят по-добре с течение на времето. В традиционния офис връзката между хората беше сравнително лесно постижима, защото хората естествено общуваха помежду си.

Сега обаче връзките са по-слаби. С изчезването на част от уникалността на всяка работна среда може да е по-трудно да се направи разлика между един работодател и друг. В резултат на това работниците могат по-трудно да формират чувство за лоялност не само към работодателите си, но и към останалата част от екипа. Освен ако не усетят, че са част от общност, , хората може да са склонни да сменят работата си по-лесно.

Чувството за принадлежност към общността идва от споделената цел, благодарността за работата и представянето, гордост от свършената работа и нейната стойност. Полагането на съзнателни усилия върху тези четири точки във вашата компания може да осигури по-силни връзки, които да допринесат за по-добра стабилност.

Размиване на границите

Когато връзките се случват само в рамките на определена функционална област на даден бизнес, служителите могат да се затворят за всичко "от другата страна". Те могат да се отнасят с другите сякаш са почти невидими или дори по-лошо, стават врагове с хора от други отдели.

Повечето лидери са съгласни, че успешната цифрова трансформация изисква да разчупите тези граници, включително и в условията на отдалечена работа, когато работници и служители не си взаимодействат физически. Компанията трябва да работи усилено, за да размият тези граници и да се уверят, че хората наистина разбират и имат съпричастност един към друг. Твърде лесно е да бъдете погълнати от вътрешни отдели през целия ден, без взаимодействие с никой друг.

При тези обстоятелства компаниите се опитват да имитират ежедневните офис взаимодействия и да предложат виртуални сесии, които да ги заменят. От основно значение е тези взаимодействия да бъдат включени в ежедневните работни дейности по ангажиращ, съпричастен начин, който също генерира продуктивни резултати.

Ориентираност към клиента

Това означава да разбирате клиентите си и за изградите чувство за съпричастност към техния опит, желания и нужди. Можете да използвате както количествена, така и качествена информация, за да добиете представа кои са вашите клиенти и как се държат.

Обикновено компаниите използват проучвания, фокус групи, наблюдения и цифров анализ, за ​​да научат за своите клиенти. Лидерите вече могат да избират измежду доста модели за цифрово поведение. Компаниите разполагат с множество данни за тази цел, но има вариации в това колко добре подготвени са фирмите да ги анализират и прилагат.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.