Пазарът на големи данни се очаква да достигне близо 640 млрд. долара до 2028 г.

Пазарът на големи данни се очаква да достигне близо 640 млрд. долара до 2028 г.

Пазарът на големи данни е в основата на ерата на дигиталната трансформация - бизнесите използват силата на данните, за да стимулират вземането на информирани решения. Към 2022 г. пазарът беше оценен на впечатляващите 271,83 милиарда щатски долара, което отразява нарастващото значение на овладяването на големи обеми данни за практически прозрения.

Прогнозите сочат стремителен ръст на пазара на големи данни - очаква се пазарът да достигне 638,45 милиарда щатски долара до 2028 г. Този стабилен растеж е подкрепен от комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) от 13,5% през прогнозния период.

Няколко фактора допринасят за този безпрецедентен скок, според AnalyticsInsight. На първо място е увеличаване генерирането на данни. Разпространението на цифрови платформи, IoT устройства и взаимосвързани системи доведе до експоненциално увеличение на генерирането на данни. Бизнесът осъзнава необходимостта да извлече стойност от този потоп от данни, което стимулира търсенето на усъвършенствани решения за анализ.

Друг фактор е технологичният напредък. Непрекъснатите иновации в технологиите за обработка на данни, машинното обучение и изкуственият интелект задвижват възможностите на анализа на големи данни. Бизнесът приема авангардни инструменти, за да извлече по-задълбочени прозрения, да подобри оперативната ефективност и да спечели конкурентно предимство.

Сближаването на анализа на големи данни с бизнес разузнаването променя начина, по който организациите извличат полезни прозрения. Безпроблемната интеграция с BI инструменти дава възможност на вземащите решения с анализи в реално време и насърчава гъвкавостта при реагиране на динамиката на пазара.

Приложенията са специфични за индустрията. Различни индустрии, включително здравеопазване, финанси, производство и търговия на дребно, разпознават трансформиращия потенциал на анализа на големи данни. Специализираните решения, насочени към специфични предизвикателства в индустрията, водят до широко разпространение на големите данни.

Еволюцията от дескриптивен анализ към предсказуем и предписателен анализ разширява предложението за стойност на големите данни. Бизнесът не само анализира исторически данни, но също така прогнозира бъдещи тенденции и предписва оптимални стратегии.

За да впрегнат пълния потенциал на прогнозирания пазар за големи данни, фирмите трябва да възприемат стратегически подход.

Първо, необходими са инвестиции в платформи за разширен анализ. Те интегрират възможности за машинно обучение и AI, като така разкриват скрити модели и тенденции.

Трябва да се осигури и сигурност на данните, както и съответствие с разпоредбите за данни, за да се поддържа доверие и да се смекчат рисковете, както и да се насърчава култура, която цени вземането на решения, основано на данни, на всички организационни нива.

Специализираният подход към използването на големи данни съобразно индустрията адресира уникални предизвикателства и възможности и е по-вероятно да даде значими резултати.

С очакваното нарастване на обемите от данни, бизнесите трябва да инвестират в мащабируема инфраструктура, за да се справят с все по-големите изисквания на анализа на големи данни.

Бизнесите, които стратегически възприемат и използват силата на анализа на големи данни, несъмнено ще бъдат в челните редици на иновациите, гъвкавостта и устойчивия растеж в дигиталната ера.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.