Как дигиталният маркетинг променя играта за доставчиците на здравни услуги

Как дигиталният маркетинг променя играта за доставчиците на здравни услуги

Консуматорството като цяло коренно промени начина, по който доставчиците на здравни услуги са длъжни да предлагат на пазара своите продукти.

Много от днешните клиенти търсят цифрово усъвършенствано здравно изживяване, точно като иновациите, които очакват във всяка друга индустрия, пише Forbes.

Системите на здравеопазване и медицинските практики трябва да се развиват непрекъснато, за да отговорят на тези очаквания, да останат конкурентоспособни и да не изостанат. Потребителите вече са овластени да избират най-доброто здравно изживяване, като се дава изключителна достоверност на предоставяните висококачествени услуги.

Различни данни показват, че приблизително 89% от потенциалните клиенти на здравните заведения и практики с висше образование търсят в интернет информация, свързана със здравето (делът им достига 70% от потребителите на интернет с висше образование). По-значителен дял от тях - 70%, казват, че информацията е повлияла на решението им за лечението на заболяване или състояние.

Въпреки че текущият брой пациенти може да е достатъчен за дадена практика, нейният маркетинг е нещо, което не бива да се пренебрегва. Това е важно, за да се поддържа стойността и разпознаваемостта на марката за съществуващите клиенти, както и за потенциалните клиенти, които биха искали да се свържат с практиката.

Медията обобщава какво е важно за маркетинговите стратегии на здравни практики и заведения.

Съответствие със законовите изисквания

Дигиталният маркетинг в здравеопазването може да бъде труден, особено за новак, заради множеството разпоредби, с които кампаниите трябва да бъдат съобразени. Ако не се държи съответствие, може да има правни последици.

Оптимизация за търсачки (SEO)

Изграждането на доверие с качествено съдържание с цел образование и информиране може да помогне да се поддържа интереса на целевата аудитория в дългосрочен план. Със SEO стратегия една здравна практика може да се радва на увеличаване на видимостта на уебсайта заради по-лесното ѝ намиране при търсене. Това ще доведе и до повече органичен трафик.

Има три действия, които могат да помогнат за ползите от SEO стратегията: подобряване на средната позиция на ключовите думи, многоканално разпространение на съдържание, повишаване на честотата на кликване.

Маркетинг в социалните медии

Маркетингът в социалните медии предоставя ефективни инструменти, с които здравните практики да се насочват към пациенти. Сред примерите са чатбот за Facebook Messenger, който ефективно отговаря на въпроси и насочва потенциални пациенти към съответните уеб страници за услуги, както и редовно споделяне на информация за медицински постижения и терапии.

Редовното публикуване на качествено информационно съдържание, въздействащи визуални ефекти, ориентирани към аудиторията, а в някои случаи и платената реклама на клик (РРС) подкрепят трафика и увеличават качествените клиенти.

Управление на репутацията

Управлението на репутацията на медицински бизнес е голяма добавка към стойността, която много маркетингови агенции в здравната индустрия могат да осигурят. Изграждането, подхранването, утвърждаването и поддържането на бранда като надежден доставчик на здравни услуги е доста дълъг път.

Някои тактики, които помагат, за отзивите и рецензиите от пациенти, както и участие в специфичните за индустрията трети страни, които посредничат между здравния сектор и пациентите.

Имейл маркетинг

Важно е винаги да се сегментират имейл абонатите въз основа на демографски данни. Достигането на точната тема до точния човек често е по-важна и от съдържанието вътре в имейла.

С автоматизирането на имейл маркетинга могат да се изпращат ефективни имейли на редовни интервали, за да се напомня на потенциалните клиенти за бранда и неговите предложения. Чрез имейл маркетинг ефективно се придобиват и нови клиенти.

За тенденциите и иновациите във фармацевтичната индустрия и здравния сектор ще говорим на форума Pharmacy&Healthcare Digital Summit. Повече за конференцията, програмата, лекторите и записването за участие можете да научите тук.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.