Как да извлечете максимума от празничните корпоративни подаръци?

Как да извлечете максимума от празничните корпоративни подаръци?

Пандемичните протоколи пообтегнаха професионалните отношения и подаръците в това време станаха още по-важни. С деликатен баланс между признателност и разпознаваемост на марката, тази маркетингова практика може да има голям успех сред клиентите, но много често се пропуска.

Американските компании са отделили над 150 милиарда долара за подаръци на клиенти през 2022 г., но дали са похарчили тези пари разумно? Изданието Business.com е провело проучване, за да изследва възвръщаемостта на инвестициите, да прецени текущите тенденции, както и кои подаръци се ценят най-много.

Проучването е проведено сред 1500 професионалисти, които изпращат или получават корпоративни подаръци.

Основни констатации

Почти половината от професионалистите, които получават празнични подаръци от доставчици, са повлияни да продължат да работят с тях. Компаниите с по-малко от 100 служители са най-вероятно да бъдат повлияни от празнични подаръци, за да продължат да работят с доставчици.

Подаръчните карти са най-желаният подарък, следван плътно от лакомствата и кошниците с подаръци. Абонаментите за списания, сапуните и свещите са сред най-малко желаните корпоративни подаръци.

Общо 54% от тези, които получават корпоративни подаръци, казват, че са изхвърлили поне един подарък, без дори да го използват.

Средната сума, която компаниите харчат за всеки подарък, е около 30 долара, докато клиентите очакват да получат подаръци на стойност около 100 долара.

Добри практики за корпоративните подаръци

Корпоративните празнични подаръци могат да отдадат дължимото на една успешна година и да създават позитивност за следващата. Ако са избрани правилно, те демонстрират благодарност за бизнес отношенията, като същевременно укрепват връзката, повишават идентификацията на марката и укрепват лоялността на клиентите.

Сред анкетираните доставчици малко над половината (53 процента) ще изпратят подаръци на клиенти през този празничен сезон. Кошниците, лакомствата и подаръчните карти са най-популярният избор. Следват отстъпки за продукти и услуги, картички или персонализирани благодарствени бележки, вино или други алкохолни напитки, кафе, билети за събития, дарения за благотворителност от името на контрагента и др.

Около един от всеки двама корпоративни клиенти, които получават подаръци, се чувстват поне малко по-важни, а 46% признават, че получаването на подаръци в края на годината увеличават вероятността да продължат отношенията.

Празничните подаръци варират в зависимост от размера и приходите на клиентите, макар и не непременно в полза на дарителите. Доставчиците са по-склонни да подаряват на клиенти с повече финансови възможности, предвид че са заложени и по-големи суми на карта. Важно е да се знае обаче, че влиянието на подаръците намалява с увеличаването на размера на клиента. Може би получателите в по-малките компании намират усилията за по-лични или оценяват жеста по-високо.

Най-добрите корпоративни празнични подаръци

Въпреки че един артикул не може да удовлетвори всички, някои подаръци са по-популярни и предпочитани. Доставчиците, които не са сигурни какво биха искали да получат клиентите им, трябва да обмислят любимите на мнозинството карти за подаръци, кошници с подаръци и ядливи лакомства.

За този празничен сезон най-желаните корпоративни подаръци са подаръчна карта, вкл. за онлайн търговци на дребно, лакомства, други храни и напитки, кошници с подаръци, технически елементи, като преносими високоговорители, слушалки, таблети.

Подаръчните карти са особено популярни, тъй като позволяват на получателите да избират свои собствени подаръци и да намалят отпадъците. По същия начин подаръчните карти за ресторанти се оценяват високо сега, когато храненето навън е отново актуално.

Кошниците с подаръци и други ядливи селекции остават популярни, тъй като могат лесно да се споделят между колегите в офиса.

Клиентите често предпочитат преживяванията пред храната или другите предмети. Билетите за спортни събития, театрални представления и спа процедури са в челото на предпочитанията.

В обобщение - няма да сгрешите, ако заложите на добра храна, добри моменти и щедри ваучери. Ето обаче кои подаръци да избягвате.

Най-лошите корпоративни празнични подаръци

Казват, че най-добрите неща в живота са безплатни, но също и някои от най-лошите. Всъщност 54 процента от професионалистите са получавали толкова лоши празнични подаръци, че директно са ги изхвърляли на боклука.

Най-нежеланите подаръци са абонаменти за списания, сапуни, свещи, канцеларски материали, подаръчни карти за таксиметрови услуги.

Освен ако подателите не познават своите получатели много лично, би било трудно да се разбере какъв тип абонамент за списание, сапун или свещ ще бъдат оценени. Друг нежелан подарък са офис консумативите. Получателите предпочитат подаръци, които прекъсват работната рутина, пред такива, които засилват задълженията им.

Сред най-лошите подаръци са и подаръчните карти с ниска стойност и купоните за отстъпка, както и силно брандираните продукти, които са повече рекламни, отколкото да изразяват признателност.

Съвети за избор на ефективни корпоративни подаръци

Подаръчните карти и местно произведените бонбони или храни са сигурни залози. Имайте предвид следното:

Направете подарък, не изпращайте реклама. Крайната цел на празничните подаръци за клиентите е да генерират бизнес, но това не трябва да е очевидно на пръв поглед. Празничните подаръци предоставят шанс за задълбочаване на връзките отвъд разширяването на осведомеността. Затова се въздържайте от предоставяне на отстъпки и брандирани артикули. Положителните чувства, генерирани от смислен подарък или преживяване, имат по-голямо влияние от всяка изхвърлена глупост, която е богато брандирана.

Заложете на полезен подарък. Подаръците, които най-често се изхвърлят от клиентите, са излишни ежедневни предмети. Чаши за кафе, химикалки, ключодържатели, магнити, тениски и др. бързо се забравят в някой шкаф или отиват в кофата за смет. Подаръчните карти за търговци на дребно предоставят полезност на клиента, а удобните технически подаръци често са големи хитове. Подаръците, които се оказват особено полезни в рамките на целевата индустрия или за конкретен клиент, правят най-голямо впечатление.

Персонализирайте подаръците си. Все пак почти половината от доставчиците изпращат едни и същи артикули на всеки клиент в техния списък, затова персоналното обръщение е много важно. Индивидуализираните подаръци по-добре демонстрират стойността на връзката и предават внимание към детайла. Като индивидуализирате подаръците, ще избегнете и грешки, например да изпратите погрешна храна на хора с алергии или ваучери за ресторанти, каквито няма в близост до контрагента.

Не бъдете евтини. Не е нужно да отделяте твърде големи суми за подаръци, но се уверете, че вашите подаръци са полезни и обмислени. Разочарованието може да навреди повече на репутацията ви. Доставчици, които изпращат подаръчни карти с минимална стойност или стоки с ниско качество, които бързо се развалят, ще бъдат запомнени по грешни причини.

Не натоварвайте получателя. Подаръци, които изискват ангажираност, отговорност или инвестиция от страна на получателя, изобщо не се чувстват като подаръци. Заради това много контрагенти не харесват и растенията като подарък например.

Помислете за планетата. Все по-голям брой отговорни компании приемат ангажиментите, свързани с климата, сериозно. С подаръците можете да подкрепите тази култура. Изпращането на подаръци от местен произход, направени или опаковани с устойчиви материали или получени чрез справедлива търговия, изразява съгласуване на целите. Благотворителните дарения също могат да са смислени корпоративни подаръци, но не забравяйте да персонализирате, като позволите на получателя да избере каузата.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.