БНП Париба Лични финанси се преструктурира в банка

coins-2-Pixabay

Досегашната небанкова финансова институция за потребителско кредитиране в България БНП Париба Лични финанси се преструктурира като банка. От 1 февруари дейността ѝ в страната ще се осъществява от БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А. , клон България, която е част от френската банка БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А.

Това съобщи Кристоф Деру, председател на Управителния съвет на групата БНП Париба в България, цитиран от investor.bg.

Досегашното  дружество БНП Париба Пърсънъл Файненс ЕАД  ще се преобразува чрез вливане в  БНП Париба Пърсънъл Файненс С.А., клон България, като за регистрацията и преобразуването са предприети необходимите стъпки пред Българската народна банка  и Търговския регистър.

На този етап трансформацията е свързана с юридическото преструктуриране на съществуващите дъщерни дружества  на БНП Париба в България и не предвижда промени в процедурите и условията  на услугите, които се предоставят на клиентите, уверяват от финансовата институция.

Според Кристоф Деру преструктурирането е част от еволюцията на банката, като амбицията е дългосрочно присъствие  на пазара за потребителско кредитиране. Той уточни, че в развитието си банката залага на ограничен растеж, който включва ползи за България и БНП Париба като банка.

„Това е отлична среда, в която подпомагаме нашите корпоративни партньори, расте броят на клиентите и целта ни е да станем водеща банка в Източна Европа. С рейтинга и качеството на услугите нямаме нужда да придобиваме банка, за да си осигурим растеж“, уточни той.

По думите на Бруно Льору, главен изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси за България и Румъния, целта на клона е да разшири продуктовата си база, след като акцентът досега падаше върху банковите карти и потребителското кредитиране.клама

Той е категоричен, че не се предвижда сливане на двете институции на БНП Париба в България, специализирани в корпоративно банкиране и банкиране на дребно, но е убеден, че съществува синергия мужду тях и оперативното ръководство, но е категоричен, че те ще останат специализирани по отношение на клиентите.

По думите на Ралица Захариева, директор „Управление на промяната“ в  БНП Париба Лични Финанси, в България компанията има над 1,5 милиона клиенти, Тя съобщи, че повече от половината от тях са ползвали финансовите ѝ продукти повече от веднъж.

„Финансовата институция предлага продуктите си в над 3 хил. обекта и разполага с 45 търговски офиси в страната. Специализираните потребителски кредити са с максимален размер до 70 хил. лева, включително потребителски заеми за покупка на стоки на изплащане, автокредити „Нова“ и „3+“, продукт за консолидиране на задълженията, застраховки, кредитни карти с лимит до 10 хил. лева“, посочи Захариева.

Тя обяви, че ще продължи да се използва бизнесмоделът на компанията с доказана кредитна експертиза за оценка на клиента, която се прави в рамките на 1 час, а финансирането се предоставя до 24 часа.

„Юридическата транформация от небанкова към банкова институция цели да надгради палитрата от кредитни продукти, които ще са с ясни условия и непроменящи се вноски, каквито се прeдлагат от банката-майка, посочи Захариева и коментира, че българските потребители вече се възползват от спестовни и кредитни продукти и дигитални  електронни услуги.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.