Купоните - още един начин за стимулиране на ангажираност и задържане на клиентите

Купоните - още един начин за стимулиране на ангажираност и задържане на клиентите

Потребителите силно ценят взаимоотношенията си с търговци, от които са купували в миналото и са останали доволни - от закупените продукти/услуги, от обслужването, доставката и т.н.

Укрепването на комуникацията с тези потребители по персонализирани начини, като изпращане на купони например, насърчава лоялността и ангажираността, пише business.com.

Медията разглежда плюсовете и минусите на стратегията с персонализираните оферти, насочени към интересите на клиентите.

Как да използвате купони, за да стимулирате ангажираността и задържането на потребителите

Всички търговци на дребно могат да изпращат персонализирани оферти на клиентите, за да насърчат нови покупки.

На първо място, купоните е добре да доставят стойност на клиента. Ако искате вашите съобщения да се открояват на фона на комуникационната атака, която потребителите получават всеки ден, трябва да разберете техните нужди и да предоставите стойност. Клиентите са ангажирани с много на брой търговци и постоянно вземат решения за това къде да харчат парите си. Основният фактор при вземането на тези решения е цената, но клиентите ценят и уникалните, персонализирани изживявания. Затова е най-важно търговците да направят предложенията им подходящи за конкретната ситуация на клиента.

Използването на технически инструменти може да помогне за създаването на по-завладяващи оферти. Технологиите помагат при анализа на клиентските данни, историята на покупките и данните за предпочитанията на клиентите. Най-добрият софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) има стабилни функции за управление на данни за клиенти, които позволяват достъп до задълбочена информация.

Технологията за мобилните купони също е полезна, защото повечето потребители използват и пазаруват със смартфоните си. Купони могат да бъдат изпращани като SMS-и, освен чрез имейли и през социалните медии, както и чрез различни уеб и мобилни приложения.

Важно при купоните е и безпроблемното им осребряване. Контролирането на датите на изтичане на купона или затрудняването на осребряването могат да има обратен ефект. Същевременно разрешение офертите да се използват неколкократно или да могат да се споделят с други хора може да има драматично въздействие.

Трябва обаче внимателно да се претеглят ползите от едно такова решение в зависимост от спецификата на бизнеса. Офертите за еднократна употреба, подхранвани от правилната технология, ще помогнат да се персонализират купоните, осигуряват точни показатели и позволяват подобрено A/B тестване.

Предимства и недостатъци при използването на купони

Предлагането на купони е отличен начин да се разшири целевата аудитория и да се увеличат продажбите. Те насърчават също така съществуващите клиенти да увеличат своите разходи или честота на покупки.

Въпреки че някои потребители се притесняват от методите на търговците на дребно за проследяване на клиенти, повечето все пак приветстват персонализирани оферти въз основа на тяхната история на пазаруване. Те оценяват отстъпките за допълнителни артикули и оферти, които отговарят на техните нужди, интереси и история на покупките.

Според доклад на Capterra 78 процента от онлайн потребителите не са извършили покупка, защото не са имали достъп до код на купон. С промотирането на оферти се привличат нови клиенти, които биха се преориентирали към друг бранд заради това.

Много купувачи очакват отстъпки от компаниите, от които купуват, така че раздаването на купони може да се счита за стандартна практика. Клиентите също така виждат купоните и отстъпките като награда за тяхната лоялност при пазаруване.

Купоните обаче, ако се използват неразумно, могат да намалят печалбите и дори да обезценят продукта или услугата, защото клиентите ще очакват още по-добри сделки.

Купоните могат да са и скъпи, ако не са съизмерими с маржа на печалбата на компанията. Отделно купоните могат да увеличат изоставените колички от клиенти, които не са намерили нов купон.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.