Дигиталната трансформация в същността си представлява интегрирането на цифровите технологии във всички аспекти на бизнеса. Това радикално променя начина, по който бизнесът функционира и увеличава стойността, която той носи на клиентите си.
Въвеждането на стратегии за дигитална трансформация във всички технологични сектори създаде още по-голям натиск върху бизнеса да подготви своя стратегия и да се адаптира към бъдещето. Ето кои са преобладаващите тенденции за 2024 г., обобщени от компанията SoftOne.
AI в светлината на прожекторите
Изкуственият интелект (AI) се превърна, без преувеличение, в технологичен гигант и ще продължи да се развива не само през 2024 г., но и в продължение на много години напред. Бизнесите по света се подготвят да усъвършенстват своите стратегии за дигитална трансформация с AI, като инвестират сериозно в интегрирането на AI технологии в своите бизнес модели и надграждат и преквалифицират своята работна сила, за да могат да реализират пълния си потенциал.
Машинното обучение, като част от AI, включва разработването на алгоритми и модели, които позволяват на компютрите да учат и правят прогнози или да взимат решения без директно програмиране и се очаква да бъде във фокуса на инвестициите и развитието през 2024 г. Силният интерес към него се дължи на потенциала му, свързан с рационализиране на процесите, ускоряване на автоматизацията и намаляване на оперативните разходи.
Клиентското изживяване в основата на трансформацията
Използването на иновативни технологии за подобряване на клиентското изживяване ще бъде друга важна цел за бизнеса през 2024 г. Клиентското изживяване включва цялостното взаимодействие, което клиентът има с дадена компания - от първоначалния контакт до съдействието по време и след покупката. Това важи за всеки аспект на контакта и взаимодействието между клиента и бизнеса, включително реклама, обслужване на клиенти, процеси на закупуване, използване на продукта или услугата и дори последваща комуникация.
Глобалните лидерски екипи сега виждат дигиталната трансформация като жизненоважна за оформянето на техните стратегии и инициативи за подобряване на клиентското изживяване, тъй като по-голямата му персонализация придобива все по-голямо значение.
За да успее бизнесът да подобри клиентското изживяване, е необходимо да използва платформи за данни за клиенти (CDP). Чрез тях той може да консолидира всички данни, да разполага с възможността за общия им преглед и да осигури необходимата персонализация. Когато всички данни са централизирани и защитени на едно място, става много по-лесно те да се анализират и да се предприемат необходимите действия. Такъв тип платформи са съвременните ERP, CRM и B2B решения, които предоставят на бизнеса способността да борави с консолидирани и защитени данни и съответно да реагират адекватно в различни ситуации, като повишават своята рентабилност.
Киберсигурност
Киберсигурността ще продължи да бъде от първостепенно значение за бизнеса през 2024 г. Като общ термин тя включва всички технологии, процеси и практики, предназначени да предпазват от неоторизиран достъп, експлоатация или увреждане на цифрови активи. Екипите по киберсигурност не само ще подготвят най-добрата защита за служителите на дадена компания, но ще продължат да проектират стабилни протоколи за сигурност и инфраструктура за защита срещу потенциални атаки.
Тези атаки могат да бъдат под формата на зловреден софтуер, фишинг атаки, неоторизиран достъп и пробиви на данни. Защитата срещу пробиви на данни ще бъде от особено значение, тъй като стойността на дигитализираните данни на клиентите продължава да главоломно да расте, а изтичането на информация не само подкопава доверието им, но и води до сериозни правни усложнения.
Как ще изглежда дигиталното бъдеще? Кои са технологиите, които променят света? Как цифровизацията трансформира медиите, потребителите, градовете, институциите? Всичко това ще научите на конференцията Futures Thinking 2024! Повече за събитието и възможностите за регистрация вижте на сайта https://futuresthinking.enterprise.bg/