Sirma ICS разработи платформа за онлайн застраховане

shutterstock_163229387

Българската софтуерна компания Sirma ICS, която е част от Сирма Груп Холдинг, разработи иновативна платформа за издаване на онлайн застраховки „Гражданска отговорност на автомобилистите“ и връзка със застрахователните компании. Тя се нарича ICS Online и е първата по рода си у нас, която позволява издаване на застрахователната полица в реално време.

„Създадохме ICS Online, защото отчетохме нарастващата нужда на българския пазар от цялостно решение за онлайн застраховане, което да автоматизира всички дейности и да позволи на крайния клиент бързо и лесно да сравни цените на застрахователите, да види персонална цена за него и да закупи застраховката онлайн. Платформата е точно такова решение, което не само позволява издаването на онлайн застраховки, а и автоматично се свързва с бекофис системите на застрахователните брокери (например водещата в България платформа за застрахователни брокери Sirma Broker Platform). Не на последно място тя позволява сравняване на предложенията на всички застрахователни компании „на един екран“. Убедени сме, че бъдещето на сектора е именно в активното внедряване на нови дигитални платформи, които подобряват клиентското обслужване, повишават ефективността на екипите и добавят редица нови полезни функции“ - заяви Кирил Василев, Изпълнителен Директор на Sirma ICS.

Платформата се позиционира като свързващо звено между крайните клиенти, застрахователните брокери, застрахователните компании и новите технологии. Тя значително улеснява продажбите на брокерите и застрахователите и им помага да навлизат по-лесно на нови пазари и да разработват нови продукти. Предстои в близко бъдеще към нея да бъде добавен и напълно функционален чатбот, който да улесни още повече работата на продажбените екипи.

„Застрахователните технологии се развиват с бързи темпове. Очаквам в близко бъдеще онлайн продажбите в бранша да увеличават своя дял и да доведат до свиване на клоновите мрежи на брокери и застрахователи, а компаниите постепенно да преминат към модерни дигитални платформи. В по-далечно бъдеще изкуственият интелект ще играе все по-важна роля при анализа на риска от застрахователните компании, което ще им позволи намаляване на цените за ниско-рискови клиенти. Други иновативни технологии като „Интернет на нещата“ и автономните автомобили също ще оказват влияние върху развитието на застрахователния бранш“ – допълни Кирил Василев.

Освен създаването на чатбот и други нови функционалности, бъдещите планове на Sirma ICS включват излизане на други европейски пазари, които имат сходна с българската регулаторна рамка в сектора, както и разработване на нови продукти, насочени към управлението на риска, управлението на спомагателните бизнес процеси, автоматизирането на бекофиса и онлайн продажбите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.