Съвети и добри практики за използване на силата на оптимизацията за гласово търсене

Съвети и добри практики за използване на силата на оптимизацията за гласово търсене

Представете си два бизнеса, които се конкурират за едни и същи клиенти. Нека ги наречем Магазин А и Магазин Б. Те са идентични с изключение на едно нещо: Магазин A има местоположение, което е по-лесно за достъп за 7 от 10 клиенти. Бизнесът на коя компания ще е по-успешен? Разбира се, на Магазин А, който предлага повече удобство и следователно ще грабне повече пазарен дял.

Сега помислете за едно удобство, което можете да добавите към уебсайта си и което ще окаже подобно въздействие: гласово търсене.

Според Statista до 2024 г. ще има 8 милиарда гласови асистенти в употреба по света. Това са много хора, които говорят на своите телефони или интелигентни високоговорители. Ако не оптимизирате уеб съдържанието си, пропускате много възможности, пише searchenginejournal.com.

Колко популярно е гласовото търсене?

През 2022 г. 35% от американците над 18 години притежават интелигентен високоговорител (спрямо 32% през 2021 г.). Общо 62% от американците над 18 години използват гласови асистенти на своите устройства. Една от трите основни причини, поради които потребителите искат интелигентен високоговорител, е да задават въпроси, без да е необходимо да пишат.

80% от собствениците на интелигентни високоговорители намират за по-лесно да откриват ново съдържание и събития. 57% от потребителите на гласов асистент го използват поне веднъж на ден.

Използването на интелигентни високоговорители и гласов асистент става все по-популярно в конкуренцията за трафик от търсене и се очаква да нараства.

Гласовото търсене подобрява достъпността

Министерството на правосъдието на САЩ заяви, че уебсайтовете попадат в обхвата на Закона за американците с увреждания (ADA). Несъответствието със законодателството може да струва на собствениците на сайтовете повече от потенциалния трафик - глобата за първо нарушение е 75 хил. долара.

Гласовото търсене играе голяма роля да се гарантира, че уебсайтът ви може да бъде достъпен за всички. Това включва хора с физически ограничения, които не могат да използват клавиатурата и мишката, хора с увредено зрение, хора с когнитивни проблеми, които предпочитат да използват гласово търсене.

Голяма част от тази функционалност разчита на технология за разпознаване на реч, но може да не осъзнавате, че начинът, по който е кодиран уебсайтът ви, също може да има голямо влияние.

Според WAI (Инициатива за уеб достъпност) има няколко най-добри практики, към които вашият сайт трябва да се придържа, за да осигури достъпност, включително ред на четене, съответстващ на реда на кода, използване на alt тагове за изображения и добавяне на маркиране за предаване на смисъл и контекст.

UX при гласово търсене

Връзката между добрия UX и подобрените резултати от търсачките е добре демонстрирана. Разрастването на гласовото търсене означава, че проектирането на потребителския ви интерфейс около гласовото взаимодействие става все по-важно.

Как вашата марка взаимодейства с различни устройства с активирано гласово търсене може значително да определи дали потребителите имат положително или отрицателно изживяване. Преди обаче да се заемете с това, трябва да разберете как хората използват гласово търсене.

Едно от основните му приложения е информационното - хората търсят информация по дадени теми, както и за да проверяват новините и времето. Друга често срещана употреба е търсенето "близо до мен".

Има, разбира се, и гласово пазаруване. От съставяне на списъци за пазаруване до поръчване на пица и закупуване на продукти само с глас, все повече и повече хора започват и завършват покупките, без дори да поглеждат към екрана.

Как да се възползвате от гласовото търсене

Приоритезирайте вашите усилия за гласово търсене по канал и аудитория. Когато разработвате вашата гласова SEO стратегия, трябва да разберете възможностите и ограниченията на платформата, за която проектирате. Тук има два подходат:

-Устройства с екрани, като смартфони, таблети и смарт телевизори.

-Устройства с първи глас, като интелигентни високоговорители.

Всяко от тях предлага различни силни страни.

В зависимост от съдържанието на уебсайта ви, демографията на вашите потребители и множество други фактори, вашите потребители може да са по-склонни да предпочетат един тип устройство пред другия.

Също така трябва да разберете на кой етап от пътя на купувача се използва гласово търсене. Повече хора използват гласови асистенти, за да проучват продукти, отколкото да ги купуват, като 44,4% от потребителите в САЩ ги използват, за да разглеждат нови продукти, но само 24,2% ги използват, за да завършат покупка. Повечето от тези покупки са малки предмети, които не изискват преглед, като тоалетна хартия или храна за кучета.

Вземете под внимание всички тези фактори, след което адаптирайте гласовата си стратегия към вашата конкретна аудитория и канал. След като направите това, идва времето да се захванете с оптимизирането на вашето съдържание.

Оптимизиране на вашето съдържание за гласово търсене

Вокалните потребителски интерфейси са сравнително ново поле, но са различни от графичните потребителски интерфейси. И за тях обаче се прилагат принципите на UX/UI. Ето някои важни елементи, които трябва да имате предвид, когато проектирате вокални потребителски интерфейси или преобразувате съществуващо съдържание, за да го оптимизирате за гласово търсене:

Започнете с план. Трябва да отделите време за разработване на блок-схема, която обяснява как потребителите на гласово търсене ще навигират във вашия сайт. Извършването на предварително планиране ще ви спести много главоболия и дублиране на работа.

Направете взаимодействието естествено. Гласовите търсачи използват естествен език, за да намерят неща, като често използват повече думи. Същите ключови думи с дълга опашка, използвани за обикновени SEO цели, ще влязат в игра при гласово търсене.

Опитайте се да използвате пълни фрази и заявки, които са дори по-добри от ключовите думи с дълга опашка. И се уверете, че винаги мислите за потребителските намерения.

Дизайн. По-рано споменахме как вашият HTML, CSS и друг код трябва да бъдат структурирани по същия начин, по който човек би прочел вашия сайт, така че той да разказва същата история при гласово търсене. За структуриране на съдържанието трябва да използвате същия последователен подход.

Уверете се, че съдържанието следва логичен ход. Създайте вербални етикети, които могат лесно да се навигират само с глас (напр. "изберете опция №2″). Подобрете авторитета на вашия домейн - тук редовната оптимизация за търсачки ще се отплати. Гласовото търсене почти винаги избира първия резултат от търсенето, за да отговори на заявка. Това прави изключително важно вашият сайт да е напълно оптимизиран за обикновено търсене.

Заложете на местното търсене. Ако още не сте, заложете на местните класации на Google. Ако вече сте там, работете за подобряване на резултатите си.

Гласовото търсене ще расте

Някои технологии блестят ярко за няколко години и след това напълно изчезват - помните ли HD DVD? Гласовото търсене едва ли ще бъде една от тях. То ще намира нови приложения и още по-голяма ниша, тъй като технологията все повече напредва. Ако не друго, това е моделът клавиатура и мишка, който опознахме и обичаме, който е по-вероятно да остарее, особено ако футуристичният свят на Neuralink на Илон Мъск се реализира.

Най-важното нещо в този оживял свят на научната фантастика ще бъде потребителското изживяване. Не е пресилено да си представим задвижвано от AI търсене, което научава нашите харесвания и нехаресвания и предоставя отговори, персонализирани според нашето уникално намерение.

Най-добрият начин да се уверите, че сте подготвени за този нов свят е да използвате съществуващите авангардни технологии, за да сте сигурни, че сте подготвили позицията си за бъдещето колкото е възможно повече.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.