Може ли ChatGPT да увеличи популярността на продуктите на Microsoft пред Google Docs

Може ли ChatGPT да увеличи популярността на продуктите на Microsoft пред Google Docs

Microsoft планира да направи генеративната AI технология на OpenAI, като ChatGPT, достъпна за милиарди потребители, като я интегрира във всички свои продукти. Това означава, че способността на ChatGPT да генерира текст чрез кратки подкани вероятно е на път към продуктовия пакет на Office 365, включително Microsoft Word, PowerPoint и Outlook, пише Forbes.

Чрез моделите на OpenAI функциите за автоматично довършване и автокоригиране на Microsoft Word могат да изпълняват по-сложни задачи и да генерират по-дълги части от текст въз основа на няколко думи.

Въпреки че компанията все още не е обявила никакви специфични функции, потребителите биха могли потенциално да въвеждат подкани и да генерират пълни PowerPoint презентации и имейли.

Тези функции могат да помогнат на Microsoft да привлече по-млади потребители. Въпреки че Microsoft Office 365 е де факто стандарт за милиони предприятия, анализаторите казват, че технологичният гигант е изостанал в привличането на по-младите поколения, които гравитират към продукти за съвместна работа като Google Docs и Sheets.

ChatGPT би могъл да е "сребърният куршум", който може да промени парадигмата между Google Docs и Microsoft Word.

Заедно с въвеждането на ChatGPT в своите продукти, насочени към потребителите, Microsoft обяви, че ще внедри технологията на OpenAI в платформата за облачни изчисления Microsoft Azure OpenAI Service, която ще позволи на плащащите клиенти да имат достъп до усъвършенствани AI модели, включително GPT-3.5 - големият езиков модел, който стои зад ChatGPT, и Dall E 2 - генераторът на изображения.

През 2019 г. базираният в Сиатъл технологичен гигант инвестира 1 милиард долара в OpenAI, стана ексклузивен доставчик на облачни услуги на лабораторията за изследване и развитие на изкуствен интелект и получи изключителен лиценз за използване и комерсиализиране на технологията GPT-3 на OpenAI. Съобщава се, че сега Microsoft преговаря за инвестиция от 10 милиарда долара в AI стартъп.

Google Workspace, който включва инструменти за сътрудничество като Google Drive, Docs, Meet, Slides и други, има 3 милиарда потребители през 2021 г. - статистика, която включва неплатени абонати, както и бизнеси. През 2021 г. Google Workspace имаше седем милиона плащащи абонати, много по-малко от плащащата клиентска база на Office 365.

Office 365, който се състои от съвместни версии на Word, Excel, Outlook и други приложения за производителност, имаше 54,1 милиона потребителски абонати и повече от 300 милиона платени търговски абонати през 2021 г., които плащат между 6 и 22 долара на потребител на месец въз основа на различни планове.

Google предлага своите инструменти Workspace на конкурентни цени, които варират между 6 и 18 долара на потребител на месец. През 2022 г. Google прекрати безплатното предлагане на Workspace за фирми.

Microsoft вече въведе някои AI функции в своя софтуер: Microsoft Editor използва AI, за да коригира тона на писане, да предложи кратки алтернативи на изреченията и да генерира резюмета на дълги части от текст. Тези функции могат да бъдат подобрени с помощта на технологията на ChatGPT.

През 2020 г. компанията обяви, че нейните клиенти на Azure AI могат да използват AI за надписи на изображения.

Освен че се конкурират в продуктите за сътрудничество и работно пространство, Google и Microsoft се конкурират и на други фронтове, включително търсенето. Microsoft посочи, че планира да използва естествения и човешки чатбот ChatGPT на OpenAI, за да подобри уеб търсачката Bing.

Експертите казват, че инфраструктурата за облачни изчисления Azure на Microsoft и достъпът до огромни количества данни може да му помогнат да надгради моделите на OpenAI. Microsoft Graph е един от най-големите набори от данни за човешката дейност на работното място и съдържа данни от всички приложения на компанията, включително 400 милиарда имейла, 500 милиона членове на LinkedIn, 180 милиона активни потребители на Office 365 и 800 милиона устройства с Windows 10, според доклад на Microsoft .

Компанията обучава своите AI модели, като използва 420 милиарда взаимодействия, които се извършват в Microsoft Office всеки месец, посочва се още в доклада.

Компанията използва всички тези данни, за да идентифицира модели и да интерпретира и изпълнява задачи в други приложения. Например данните от Bing се използват за предоставяне на информация за акции в Microsoft Excel, а данните от LinkedIn се използват за инструмента за създаване на автобиографии в Word.

Анализаторът на Deutsche Bank Брад Зелник казва, че компанията може да комбинира тази мрежа от данни с алгоритмите на OpenAI, за да автоматизира ежедневните задачи на работещите в областта на знанието.

След като през 2014 г. Google придоби компанията за изкуствен интелект DeepMind, компанията постигна паралелен и подобен напредък в изследванията на AI. Например LaMDA на Google представлява пробив в големите езикови модели - технологията, която е в основата на ChatGPT, и също така позволява на потребителите да задават въпроси на чатбот, който може да отговори по човешки звучащ начин.

Бившият главен изпълнителен директор на Apple и съосновател на компанията за корпоративен софтуер Zeta, базирана на изкуствен интелект, Джон Скъли казва, че Google е имала ясна възможност да спечели надпреварата в областта на изкуствения интелект, но вместо това е фокусирала инвестициите си върху основните си продукти, включително Google Търсене и YouTube.

Мей Хабиби, главен изпълнителен директор на Writer AI, платформа за писане на съдържание с изкуствен интелект за бизнеси и екипи, казва, че друга причина, поради която големи технологични компании като Google може да са се въздържали от въвеждането на генериращ изкуствен интелект в своите продукти, може да се дължи на рисковете при управление на данните, сигурността и правните въпроси.

Въпреки че ChatGPT може да дава отговори с авторитетен и лесен за разбиране тон, чатботът вече е станал печално известен с това, че е неточен. Техническата медийна компания CNET тайно използва ChatGPT, за да напише статиите си и по-късно беше принудена да издаде корекции заради множество неточности в основни понятия. Ако ChatGPT допусне подобни неточности в Word или PowerPoint, това може да откаже клиентите от него.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.