Microsoft планира да направи генеративната AI технология на OpenAI, като ChatGPT, достъпна за милиарди потребители, като я интегрира във всички свои продукти. Това означава, че способността на ChatGPT да генерира текст чрез кратки подкани вероятно е на път към продуктовия пакет на Office 365, включително Microsoft Word, PowerPoint и Outlook, пише Forbes.
Чрез моделите на OpenAI функциите за автоматично довършване и автокоригиране на Microsoft Word могат да изпълняват по-сложни задачи и да генерират по-дълги части от текст въз основа на няколко думи.
Въпреки че компанията все още не е обявила никакви специфични функции, потребителите биха могли потенциално да въвеждат подкани и да генерират пълни PowerPoint презентации и имейли.
Тези функции могат да помогнат на Microsoft да привлече по-млади потребители. Въпреки че Microsoft Office 365 е де факто стандарт за милиони предприятия, анализаторите казват, че технологичният гигант е изостанал в привличането на по-младите поколения, които гравитират към продукти за съвместна работа като Google Docs и Sheets.
ChatGPT би могъл да е "сребърният куршум", който може да промени парадигмата между Google Docs и Microsoft Word.
Заедно с въвеждането на ChatGPT в своите продукти, насочени към потребителите, Microsoft обяви, че ще внедри технологията на OpenAI в платформата за облачни изчисления Microsoft Azure OpenAI Service, която ще позволи на плащащите клиенти да имат достъп до усъвършенствани AI модели, включително GPT-3.5 - големият езиков модел, който стои зад ChatGPT, и Dall E 2 - генераторът на изображения.
През 2019 г. базираният в Сиатъл технологичен гигант инвестира 1 милиард долара в OpenAI, стана ексклузивен доставчик на облачни услуги на лабораторията за изследване и развитие на изкуствен интелект и получи изключителен лиценз за използване и комерсиализиране на технологията GPT-3 на OpenAI. Съобщава се, че сега Microsoft преговаря за инвестиция от 10 милиарда долара в AI стартъп.
Google Workspace, който включва инструменти за сътрудничество като Google Drive, Docs, Meet, Slides и други, има 3 милиарда потребители през 2021 г. - статистика, която включва неплатени абонати, както и бизнеси. През 2021 г. Google Workspace имаше седем милиона плащащи абонати, много по-малко от плащащата клиентска база на Office 365.
Office 365, който се състои от съвместни версии на Word, Excel, Outlook и други приложения за производителност, имаше 54,1 милиона потребителски абонати и повече от 300 милиона платени търговски абонати през 2021 г., които плащат между 6 и 22 долара на потребител на месец въз основа на различни планове.
Google предлага своите инструменти Workspace на конкурентни цени, които варират между 6 и 18 долара на потребител на месец. През 2022 г. Google прекрати безплатното предлагане на Workspace за фирми.
Microsoft вече въведе някои AI функции в своя софтуер: Microsoft Editor използва AI, за да коригира тона на писане, да предложи кратки алтернативи на изреченията и да генерира резюмета на дълги части от текст. Тези функции могат да бъдат подобрени с помощта на технологията на ChatGPT.
През 2020 г. компанията обяви, че нейните клиенти на Azure AI могат да използват AI за надписи на изображения.
Освен че се конкурират в продуктите за сътрудничество и работно пространство, Google и Microsoft се конкурират и на други фронтове, включително търсенето. Microsoft посочи, че планира да използва естествения и човешки чатбот ChatGPT на OpenAI, за да подобри уеб търсачката Bing.
Експертите казват, че инфраструктурата за облачни изчисления Azure на Microsoft и достъпът до огромни количества данни може да му помогнат да надгради моделите на OpenAI. Microsoft Graph е един от най-големите набори от данни за човешката дейност на работното място и съдържа данни от всички приложения на компанията, включително 400 милиарда имейла, 500 милиона членове на LinkedIn, 180 милиона активни потребители на Office 365 и 800 милиона устройства с Windows 10, според доклад на Microsoft .
Компанията обучава своите AI модели, като използва 420 милиарда взаимодействия, които се извършват в Microsoft Office всеки месец, посочва се още в доклада.
Компанията използва всички тези данни, за да идентифицира модели и да интерпретира и изпълнява задачи в други приложения. Например данните от Bing се използват за предоставяне на информация за акции в Microsoft Excel, а данните от LinkedIn се използват за инструмента за създаване на автобиографии в Word.
Анализаторът на Deutsche Bank Брад Зелник казва, че компанията може да комбинира тази мрежа от данни с алгоритмите на OpenAI, за да автоматизира ежедневните задачи на работещите в областта на знанието.
След като през 2014 г. Google придоби компанията за изкуствен интелект DeepMind, компанията постигна паралелен и подобен напредък в изследванията на AI. Например LaMDA на Google представлява пробив в големите езикови модели - технологията, която е в основата на ChatGPT, и също така позволява на потребителите да задават въпроси на чатбот, който може да отговори по човешки звучащ начин.
Бившият главен изпълнителен директор на Apple и съосновател на компанията за корпоративен софтуер Zeta, базирана на изкуствен интелект, Джон Скъли казва, че Google е имала ясна възможност да спечели надпреварата в областта на изкуствения интелект, но вместо това е фокусирала инвестициите си върху основните си продукти, включително Google Търсене и YouTube.
Мей Хабиби, главен изпълнителен директор на Writer AI, платформа за писане на съдържание с изкуствен интелект за бизнеси и екипи, казва, че друга причина, поради която големи технологични компании като Google може да са се въздържали от въвеждането на генериращ изкуствен интелект в своите продукти, може да се дължи на рисковете при управление на данните, сигурността и правните въпроси.
Въпреки че ChatGPT може да дава отговори с авторитетен и лесен за разбиране тон, чатботът вече е станал печално известен с това, че е неточен. Техническата медийна компания CNET тайно използва ChatGPT, за да напише статиите си и по-късно беше принудена да издаде корекции заради множество неточности в основни понятия. Ако ChatGPT допусне подобни неточности в Word или PowerPoint, това може да откаже клиентите от него.