Как изкуственият интелект променя електронната търговия? (II част)

Как изкуственият интелект променя електронната търговия? (II част)

Когато някой каже "изкуствен интелект", първото нещо, което идва на много хора им идва на ум е едноименният филм на Стивън Спилбърг от 2001 г., научно-фантастичният трилър Ex Machina или култовата класика от 1982 г. Blade Runner.

Когато говорим за електронната търговия, става дума по-малко за роботика, подобна на човека, а повече за технологиите за обучение и алгоритмите, пише bigcommerce.com.

Изкуственият интелект (AI) може да помогне на онлайн търговците да оптимизират изживяването на клиентите на и извън своите уебсайтове за електронна търговия, като използват събраните данни за бизнеса и клиентите, за да вземат по-добри бизнес решения и да правят по-точни прогнози.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Как се използва AI в електронната търговия?

Най-често изкуственият интелект се ползва при изготвянето на персонализирани препоръки за продукти, ценова оптимизация, подобряване обслужването на клиентите, сегментиране на клиентите, интелигентна логистика и прогнозиране на продажбите и търсенето.

С AI е изключително лесно да се събират и обработват данни на клиентите за техния онлайн опит. Изкуственият интелект се използва за предлагане на персонализирани препоръки за продукти въз основа на предишно поведение на клиентите.

Уебсайтове, които препоръчват артикули въз основа на предишни покупки, използват машинно обучение, за да анализират историята на покупките. Търговците на дребно разчитат на машинно обучение, за да събират данни, да ги анализират и използват, за да предоставят персонализирано изживяване, да реализират маркетингова кампания, да оптимизират ценообразуването и да генерират прозрения за клиентите.

Динамичното ценообразуване с активиран AI е стратегия за промяна на цената на продуктите въз основа на търсенето и предлагането. С достъп до точните данни днешните инструменти могат да предвидят кога и как да се направи отстъпка, като динамично изчисляват минималната отстъпка, необходима за продажбата.

AI при обслужването се внедрява чрез виртуални асистенти и технология за чатбот, които са на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, така че въпроси и проблеми от ниско ниво могат да бъдат адресирани по всяко време на деня, без да се налага клиентът да чака.

Според доклад от Emerging Tech Brew, "прогностичните способности на машинното обучение блестят в логистиката, като помагат да се прогнозират времената за транспорт, нивата на търсене и забавянията на пратките". Интелигентната логистика е свързана с използването на информация в реално време чрез сензори, RFID етикети и други подобни за управление на инвентара и за по-добро прогнозиране на търсенето.

Как да внедрите изкуствен интелект в дейността си?

Преди да внедрявате нови инструменти в организацията, винаги изготвяйте пътна карта, за да сте сигурни, че няма да загубите много време и пари при проблеми на старта.

Създайте стратегия. Тя очертава пътя, който трябва изминете до целта. Важно е да определите какво искате да постигнете с технологията. Възприемете практичен подход и започнете с малко, като надграждате след това.

Намерете тесни случаи на употреба, които са подходящи за цялостната корпоративна стратегия. Най-успешните случаи на използване на AI живеят в пресечната точка на бизнес цели, диференциация на данни и лесно достъпни модели на изкуствен интелект. Като цяло трябва да се съсредоточите върху възможностите за генериране на приходи, където имате предимство при данните и в контекст, подходящ за доказана AI технология.

Възползвайте се от експертизата на трети страни. Дори ако сте любител на изкуствения интелект, приемете експертна помощ по този въпрос. Наемете си екип за осъществяване на проекта или на непълно работно време, за да ви помогне да изградите стратегическа пътна карта за AI. Тези трети страни също могат да бъдат полезни при реализирането на вашия MVP (минимален жизнеспособен продукт).

Изградете пълномащабно решение. След като сте уверени в това, което вашият екип е произвел, е време да изградите пълномащабното решение. Не се изненадвайте, ако все още са необходими някои повторения, преди да заработи, както очаквате. С времето ще видите ползите от технологията.

В обобщение, утрешният изкуствен интелект звучи като изваден от филмите, но днес има много технологии за изкуствен интелект, които могат да подобрят изживяването на клиентите, да увеличат реализациите, както и да помогнат за рационализиране на начина, по който се управлява бизнесът.

Ако искате да научите повече за приложението на изкуствения интелект в бизнеса и маркетинга, AI Marketing Masterclass е обучението, което трябва да посетите! Ще научите как да създавате комплексни заявки към изкуствен интелект, така че да подобрите ефективността. Вижте повече на сайта на обучението!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.