Как изкуственият интелект променя електронната търговия? (I част)

Как изкуственият интелект променя електронната търговия? (I част)

Когато някой каже "изкуствен интелект", първото нещо, което идва на много хора им идва на ум е едноименният филм на Стивън Спилбърг от 2001 г., научно-фантастичният трилър Ex Machina или култовата класика от 1982 г. Blade Runner.

Когато говорим за електронната търговия, става дума по-малко за роботика, подобна на човека, а повече за технологиите за обучение и алгоритмите, пише bigcommerce.com.

Изкуственият интелект (AI) може да помогне на онлайн търговците да оптимизират изживяването на клиентите на и извън своите уебсайтове за електронна търговия, като използват събраните данни за бизнеса и клиентите, за да вземат по-добри бизнес решения и да правят по-точни прогнози.

Напредък в технологиите и електронната търговия

От дигитална трансформация и софтуер като услуга до виртуална реалност и изкуствен интелект, технологията продължава да разширява границите на това, което може да направи за електронната търговия. Всеки ден има нещо ново, което заслужава вниманието на онлайн търговците.

Никога няма да се окажете на загуба за нещо ново и различно, което да опитате - истинската задача е да идентифицирате най-добрите възможности за вашия бизнес с електронна търговия.

Изкуственият интелект не е просто нова технология, внедрена заради нейния "готин фактор". Внедряването на AI има потенциала да повлияе на всички бизнес функции във вашата организация. За да разберете как това може да повлияе на вашия бизнес, е полезно да имате разбиране за компонентите на изкуствения интелект.

Дефиницията на AI е широка и включва извличане на данни, обработка на естествен език и машинно обучение. Извличането на данни се отнася до събирането на текущи и исторически данни, на базата на които да се правят прогнозите.

Обработката на естествен език се фокусира върху взаимодействието човек-компютър и как компютрите интерпретират естествения човешки език.

Машинното обучение се отнася до използването на колекция от алгоритми за прилагане на минал опит или предоставяне на примери за решаване на проблем. Дълбокото обучение "включва наслояване на алгоритми в опит да се постигне по-добро разбиране на данните".

През последните няколко години AI технологията се разви и се превърна в мощен инструмент за увеличаване на продажбите и оптимизиране на операциите. Дори много малки фирми за електронна търговия използват технология с някакъв вид AI.

Ползи от използването на изкуствен интелект в компаниите за електронна търговия

Amazon отдавна признава предимствата на изкуствения интелект и свързаните с него технологии. Гигантът в електронната търговия използва машинно обучение, за да подобри избора на продукти и потребителското изживяване и да оптимизира логистиката.

Според публикация на McKinsey & Company и Асоциацията на лидерите в индустрията за търговия на дребно има седем императива за преосмисляне на търговията на дребно през 2021 г. и всеки един може по някакъв начин да бъде подкрепен от някакъв вид технология, базирана на AI.

По-насочен маркетинг и реклама. Персонализирането е основен приоритет според анкетираните търговци на дребно, но само 15% казват, че са въвели напълно персонализиране във всички канали. Напредъкът в AI и машинното обучение позволява дълбоки техники за персонализиране на съдържанието според потребителите. Чрез анализиране на големи данни от историята на покупките и други взаимодействия с клиенти можете да се фокусирате върху това, което вашите клиенти наистина искат, и да доставите посланието, което ще отговаря на тяхното търсене най-точно.

Повишено задържане на клиенти. Предоставянето на насочени маркетингови и рекламни съобщения, персонализирани за клиентите, увеличава задържането им. Изследванията на McKinsey за многоканална персонализация показват, че има 10-15% потенциал за повишаване на приходите и задържането от стратегии за многоканална персонализация. Според консултантската компания възвръщаемостта на инвестициите за персонализация бързо ще изпревари тази от традиционния масов маркетинг.

Безпроблемна автоматизация. Целта на автоматизацията е да изпълни задача с възможно най-малко човешка намеса. Това може да означава всичко - от планиране на имейли в CRM или маркетингов инструмент или използване на напреднала технология за помощ при наемане на персонал. В контекста на бъдещите тенденции в електронната търговия обаче, някои от най-често обсъжданите технологии днес са роботиката и машинното обучение. AI може да помогне за автоматизирането на повтарящи се, рутинни задачи.

Ефективен процес на продажба. Използването на AI помага създаването на ефективен процес на продажба чрез събиране на данни клиентите, автоматизиране на последващи запитвания за изоставени колички и други задачи. Клиентите могат да преминат през фунията с помощта на чатботове за прости въпроси.

Втора част на материала можете да четете тук!

Ако искате да научите повече за приложението на изкуствения интелект в бизнеса и маркетинга, AI Marketing Masterclass е обучението, което трябва да посетите! Ще научите как да създавате комплексни заявки към изкуствен интелект, така че да подобрите ефективността. Вижте повече на сайта на обучението!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.