Как AI подкрепя малкия бизнес в създаването на маркетингови стратегии и съдържание?

Как AI подкрепя малкия бизнес в създаването на маркетингови стратегии и съдържание?

Генеративният изкуствен интелект (AI) е най-горещата тенденция в технологичните новини в последните месеци. Въпреки че се превърна в поляризираща тема, платформи като ChatGPT на OpenAI демонстрираха своята стойност, като някои големи компании като Buzzfeed, Bankrate и CNET се включиха в създаването на генерирано от AI съдържание.

Тъй като маркетингът със съдържание играе основна роля за успеха на бизнеса, от решаващо значение е да идентифицирате възможности, за да се подпомогнете от технологията, да спестите време и да подобрите работния процес.

AIprm.com дава най-важните препоръки как да използвате инструменти, задвижвани от изкуствен интелект, за да създавате съдържание и да подобрите производителността на маркетинга.

Платформата ChatGPT

В последните месеци се появиха много имена - от Bard на Google до Сидни на Bing. Подобно на тях, ChatGPT е чатбот с изкуствен интелект, изграден от голям езиков модел, създаден от OpenAI.

Платформата ви позволява да въведете текстова подкана, в която описвате какво искате AI да направи, за да генерира резултат, в този случай съдържание. Въз основа на тази заявка системата създава някакво изявление.

Както подсказва името, потребителският интерфейс на ChatGPT имитира разговор. ChatGPT обаче има много ценни приложения за собствениците на малък бизнес, които надхвърлят просто създаването на съдържание, а и проучване, планиране и обслужване.

Генеративни AI ресурси като ChatGPT, MidJourney и DALL-E-2 работят чрез текстови подкани. Подканата е вашата заявка, обикновено започваща с {Explain, provide, create, what is...}, която помага на AI платформата да разбере какво се очаква в изхода. Колкото повече информация добавите към вашата подкана, толкова по-добър резултат ще получите.

Чрез обработката на милиарди връзки между думите в съдържанието, върху което се обучава, ChatGPT имитира начина, по който хората пишат, като предвижда следващата дума в поредица от думи. Това е доста опияняваща поредица от математически понятия, но това, което наистина трябва да знаете, е, че инструментът помага да спестите време при изпълнението на писмени задачи.

ChatGPT за малки и средни предприятия

Много малки фирми нямат бюджет, за да поддържат маркетингов отдел или да се обърнат към маркетингова агенция. Това означава, че в допълнение към ежедневните операции те носят отговорност и за маркетинга си.

ChatGPT може да помогне на тези фирми да направят повече за по-малко време, да създават бързо публикации в блогове, съдържание в социалните медии, шаблони за имейли, бизнес планове, съобщения за пресата, рекламни текстове, стратегии и други.

Въпросът е да се направи правилна подкана, така че инструментът да генерира необходимото съдържание. След това е важно съдържанието да бъде прегледано, за да се коригира и прецизира, така че да съответства на гласа на компанията и да съдържа точни факти.

Ако се използва правилно, ChatGPT може наистина да блесне за малкия бизнес в проучването и създаването на съдържание.

Проучване

Въпреки че ChatGPT е известен със създаването на съдържание, той има много големи предимства, когато става въпрос за изследвания и анализи. Вместо да прекарвате часове в ръчен преглед на уебсайтове на конкуренти, можете да използвате подканите на ChatGPT, за да разберете по-добре конкурентния пейзаж и какви подробности трябва да бъдат включени във вашата кампания или стратегия.

Анализ на конкурентите

С толкова много информация в езиковия модел можете да използвате ChatGPT с подкани, за да идентифицирате конкуренти, да разберете техните стойностни предложения и да потърсите възможности да се откроите в индустрията. Конкурентната подкана работи, като добавите вашия продукт или услуга и вашия район на обслужване. Можете да поискате допълнителна информация като последваща подкана.

С цялата тази информация, която имате под ръка, можете да създадете солидна стратегия, която може да подобри видимостта ви в конкурентната среда.

Сегментиране на аудиторията

Сегментирането на аудиторията помага да разберете предпочитанията на клиентите си, както и техните нужди и проблеми, така че да им отговорите подобаващо. Чрез сегментиране можете да прецизирате своите съобщения, оферти и да подобрите ангажираността.

С огромното количество информация, която ChatGPT притежава, той може лесно да създава профили на купувачи, за да се ориентира към нуждите и предпочитанията на аудиторията. Тази информация може да ви помогне да създадете съдържание, което отговаря на тези нужди или предпочитания.

Планиране

След като разберете нуждите на аудиторията си, съставете план, за да определите най-добрите начини да достигнете до тях. По този план ще работите по генерирането на съдържание. Графикът или планът трябва да са последователни, като не пропускате да публикувате, за да не разочаровате аудиторията си.

Създаване на съдържание

След като сте опознали аудиторията си и сте създали план за работа с нея, използвайте тази информация, за да измислите теми и формати на съдържание.

С някои подкани ще получите идеи като предоставите местоположението на вашата услуга и основната оферта. Друг начин за създаване на съдържание е да адресирате конкретни въпроси, свързани с вашата тема.

ChatGPT използва връзките в данните, върху които е бил обучен, заедно с вашата подкана, за генериране на съдържанието. Използвайте директни подкани, подходящи подробности, но не задавайте излишна информация, за да намалите "външния шум" на създадената публикация.

Платформата все още е сравнително нова, което означава, че може да отнеме време да получите резултатите, които искате. Изключително важно е след това да редактирате текста и да проверите фактите.

С ChatGPT можете да създавате всякакво съдържание: резюмета, продуктови описания, рекламни текстове, съдържание за социални медии, дългоформатно съдържание (публикации за блогове, ръководства/електронни книги, сценарии за видеа и подкасти, съдържание за целеви страници, инфографики, шаблони за имейли (за нови клиенти, съобщения за нови продукти, студени имейли, за комуникация със съществуващи клиенти, за изоставени кошници и пр.), метаданни (метазаглавия и описания) и други.

ChatGPT не е единствената налична генеративна AI платформа. Има и други ресурси като MidJourney и DALL-E 2, които използват текстови подкани за създаване на изображения.

Има и различни подкани, с които да подобрите готово съдържание и да проверите дали е 100% уникално. ChatGPT може да прегледа вашето съдържание, за да идентифицира области, които трябва да бъдат редактирани, и възможности за цялостно подобряване. Има и подкани за превод на други езици, за оптимизирането му за търсачките, за отстраняване на технически проблеми на сайта и т.н.

Правила за работа с инструментите

Заложете на прости и ясни подкани. Твърде много информация накуп може да претовари заявката и инструментът да не успее да покрие всичко по оптимален начин.

Интегрирайте инструментите в работния си процес, но не ги превръщайте в основен начин на работа. Ако използването им причинява повече смущения (по отрицателен начин) на вашите операции и цялостен бизнес, трябва да направите крачка назад и да потърсите области за подобрение.

Използвайте тези инструменти за операции, които са важни, а не за покриване на цялата работа.

Винаги проверявайте резултатите! В някои случаи няма да генерирате съдържанието, което очаквате. Може и инструментът да предложи неверни факти или да създаде студено, безлично съдържание. Това може да повлияе на начина, по който клиентите възприемат вашата марка или бизнес, поради което е важно да коригирате съдържанието, преди да публикувате.

Ако вашето съдържание е много специфично или специализирано, крайният резултат може би няма да ви удовлетвори.

Ако искате да научите повече за приложението на изкуствения интелект в бизнеса и маркетинга, AI Marketing Masterclass е обучението, което трябва да посетите! Ще научите как да създавате комплексни заявки към изкуствен интелект, така че да подобрите ефективността. Вижте повече на сайта на обучението!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.