Уебсайтът е лицето на бизнеса и неговата цел е да даде повече стойност на клиентите, да привлича нови клиенти, да спомага увеличаването на процента на реализация.
Всяка от тези цели изисква функционален, лесен за използване дизайн. Данните показват обаче, че 97% от интернет е недостъпен за хора с увреждания. Това означава, че проблемите с достъпността са сериозни и някои посетители могат да бъдат затруднени да навигират в уебсайт или да се ангажират със съдържанието, пише entrepreneur.com.
В САЩ например всеки четвърти възрастен живее с някакво увреждане - зрителни увреждания, увреждания на слуха, двигателни увреждания и др.
В световен мащаб хората с увреждания - и техните семейства - контролират повече от 13 трилиона долара разполагаем доход. Това е сериозен дял клиенти, който не може да бъде пренебрегнат. От друга страна, ако бизнесът оперира в САЩ, има въведено законово задължение уебсайтовете да покриват стандарти за достъпност.
Всеки проблем с достъпността е поправим, ако имате правилните инструменти и знаете за какво да следите.
Използвайте правилно алтернативен текст
World Wide Web Consortium (W3C) публикува насоки за достъпност на уеб съдържанието и създава допълнителни ресурси, за да помогне на бизнеса да се ориентира по-добре в цифровата достъпност.
Един от тези инструменти е alt Decision tree - своеобразно дърво на решенията, с което да вземате по-бързи и по-информирани решения за това дали вашето изображение се нуждае от алтернативен текст и каква информация да включите в него.
Алтернативният текст е писмено описание на изображение, което екранните четци могат да прочетат на глас или да преобразуват в брайлово писмо за хора със зрителни увреждания, нарушения на сензорната обработка или нарушения в обучението.
Направен правилно, алтернативният текст може да помогне да се изгради по-пълна картина на вашите продукти и услуги за хората, които използват екранни четци за навигация в уебсайтове. Много бизнеси или не предоставят алтернативен текст, или посочват твърде общи описания.
Алтернативният текст трябва да описва изображението така, както бихте го описали на приятел по телефона, и да включва всички важни детайли.
Постоянно наблюдение на цифровата достъпност
Що се отнася до цифровата достъпност, едно от най-големите предизвикателства е динамичният характер на повечето уебсайтове. Просто помислете колко често се променя уебсайтът ви, независимо дали става дума за нови снимки на продукти, или актуализирано копие на уебсайт.
Всяка актуализация може да внесе случайно нови и нови проблеми с достъпността. За съжаление, повечето фирми нямат време или вътрешни ресурси, за да тестват достъпността на всеки нов дизайн и ред код.
Тук може да влязат в действие автоматизирани решения, които да изпълнят тестовете и да проверят съдържанието съобразно стандартите за достъпно кодиране. Те ще генерират подробен отчет за проблемите с достъпността, които да решите.
Автоматични надписи на видеоклиповете
Хората гледат повече видео съдържание от всякога, но може да изгубите голяма част от аудиторията си, ако не добавите надписи към видеоклиповете.
Има много инструменти, които могат да ви помогнат да спестите време чрез автоматично генериране на надписи. Важно е обаче да се отбележи, че технологията за гласово разпознаване не е съвършена. Възникват грешки, които могат да объркат или разочароват хората, които разчитат на надписи. Затова винаги редактирайте надписите.
Когато добавяте надписи, вие не само помагате на хора със слухови увреждания или когнитивни увреждания — вие помагате на всеки, който избере да гледа видеоклипа с изключен звук.
Добавянето на надписи може да осигури положително изживяване, без значение как хората консумират вашето съдържание.
Цветови контраст
Цветовете на вашия уебсайт може да изглеждат като чисто естетическо решение, но те имат значително влияние върху това колко използваем е уебсайтът ви за хора с дефицит на цветно зрение (известен също като цветна слепота) и други зрителни увреждания.
Ниският контраст между елементите на преден и заден план (мислете за бял текст върху сив бутон) може да затрудни хората да навигират в сайта ви, да се ангажират със съдържанието ви и в крайна сметка да предприемат действия - независимо дали е попълване на формуляр за контакт или извършване на покупка, които имат значение за вашия бизнес.
Проверката на цветовия контраст улеснява определянето дали вашите цветове отговарят на изискванията за контрастно съотношение.
За повечето бизнеси има две пречки пред достъпността. Първото препятствие е осъзнаването. Много бизнес лидери не знаят за дигиталната достъпност или че тя може да представлява проблем за техния онлайн бизнес, както по отношение на потребителското изживяване, така и по отношение на правния риск.
Второто препятствие е често срещано погрешно схващане за цената и трудността на цифровата достъпност. Някои организации смятат, че да направят достъпен уебсайт би струвало твърде скъпо или изисква изграждането на нов уебсайт от нулата. Истината е, че има много неща, които можете да направите, за да подобрите достъпността на уебсайта си, без да променяте и ред код.