Българите ще изхарчат 86% от месечния си доход през лятото

Бързи-Кредити-Онлайн-от-Фератум

 

 

Българските потребители ще изхарчат 86% от месечния си доход през лятото. Това показва проучване на кредитната компания Фератум, наречено Международен летен барометър 2020, в което участват почти 15 000 домакинства от 11 държави. То включва данни за това как пандемията от COVID-19 се отразява на живота на изследваните домакинства и как се е променило тяхното поведение и разходи в условията на изолация.

 

Изследването показва, че най-много от българите планират да изхарчат средства за покриването на разходите за ежедневни нужди (22%), за ново обзавеждане (10%), за грижи за децата (12%), както и за пътувания, но в рамките на страната (11%). 24% от запитаните ще покрият летните си разходи със спестявания, 45% ще изтеглят кредит от Фератум, а останалите 31% ще се обърнат към други финансови институции.

 

Като цяло обаче тенденцията е да се харчат по-малко пари през летните месеци, което обявяват, че ще направят 66% от анкетираните. Резултатите от изследването показват още, че повече от 50% са били засегнати от кризата с новия коронавирус и са анулирали всичките си планове за лятото. 25% са отказали международните си пътувания, а други 15% са се отказали да си купят кола тази година. 10% са планирали да закупят жилище, но те по-скоро биха забавили покупката, за да спестят повече пари.

 

Промяната в плановете може да се дължи на това, че 13% от анкетираните са загубили работата си заради пандемията, а 18% ще бъдат с намалено заплащане в близкото бъдеще. 58% са късметлиите, които не са били засегнати финансово, запазили са работата си, както и не са имали промяна във възнаграждението си.

 

Положителните страни на социалната изолация

 

Международният летен барометър показва една много любопитна тенденция -  пандемията е засегнала всички по различен начин, но е помогнала на хората да изградят нови хобита, да живеят по по-здравословен начин, да организират по-добре финансите си, както и да бъдат по-близки със семействата и роднините си.

 

През последните месеци хората са гледали телевизия като основно занимание (15%) най-вероятно, за да бъдат уведомявани за новостите покрай Covid-19. Видео разговорите и чатовете със семейството и приятелите също са заемали доста голяма част от ежедневието им (13%). Някой от анкетираните са прекарвали времето си навън, разхождайки се или спортувайки, където е било позволено (11%). 10% от анкетираните са гледали филми и сериали и са сърфирали в интернет.

 

18% от участниците в проучването са посочили, че първото нещо, което са направили след края на изолацията, е посещение на семейството си, а 16% са предприели среща с приятели и близки. На хората са им липсвали също излизанията, това да се хранят в ресторанти и да се забавляват на тераса или местен бар. Международните пътувания, ходенето на море, социалният и културен живот (кино, театър, концерти), дори пътуванията в страната също са сред нещата, които са липсвали на анкетираните. В края на класацията само с 3% можем да открием „връщането в офиса“.

 

Най-големите разходи по време на Covid-19

 

На въпрос - „за какво харчихте най-много парите си по време на изолацията“ повече от 50%  от анкетираните са отговорили, че са отделили най-много средства за хранителни стоки, следвани от домашни подобрения (13%), дрехи и обувки (12%) и продукти за лична хигиена (10%). 7% са стимулирали местния и малкия бизнес, поръчвайки храна от любимите си ресторанти.

 

От проучването става ясно, че българите по време на изолацията са харчили най-много за хранителни стоки (52%), придобивки за дома (13%), дрехи и обувки (12%) и продукти за лична грижа и хигиена (10%).

 

Резултатите от Международния летен барометър показват още, че: разплащанията в брой намаляват за сметка на онлайн плащанията, които се увеличават; 68% от анкетираните все още предпочитат да пазаруват от физическите магазини, вместо от електронните; хранителните продукти и пътуванията са сред топ летните разходи на 2020 година.

 

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.