Мобилната търговия: Бурен растеж, но и много нови възможности

Мобилната търговия: Бурен растеж, но и много нови възможности

Тази година мобилната търговия не само счупи рекорди, но и продължи да се утвърждава като движеща сила зад растежа на електронната търговия. Повече от две трети (67,4%) от населението на САЩ например ще са mcommerce купувачи тази година, като ще похарчат 534,88 милиарда долара от мобилните им устройства, според прогноза на Emarketer.

Ето пет ключови статистически данни, които подчертават разширяването на възможностите пред мобилната търговия, както и начини търговците да се възползват от това.

Mcommerce продажбите счупиха всички рекорди

От януари до юли 2024 г. рекордните 280,4 милиарда долара са похарчени през мобилни устройства, което представлява почти половината (49,3%) от всички онлайн продажби, според Adobe Analytics. Това представлява ръст от 10,2% на годишна база.

Разрастването на mcommerce подчертава нарастващото значение на оптимизирането на изживяването при мобилно пазаруване. То не само трябва да бъде ангажиращо, но и безпроблемно, което означава бързо време за зареждане, лесно плащане и сигурни опции за плащане.

Мобилните покупки ще стимулират растежа на празничната електронна търговия

Мобилните продажби на дребно в САЩ през празничния сезон ще достигнат 140,65 милиарда долара тази година, според прогноза на Emarketer от юли 2024 г.

Марките могат да се възползват от повишения потребителски интерес и трафик по време на празничния сезон, като предоставят стимули за изтегляне на мобилно приложение. Ексклузивните промоции и програми за лоялност в приложението могат да дадат на купувачите причини да се връщат към същия търговец целогодишно.

Бумът при Temu помага за поддържането на силата на mcommerce

Продажбите на Temu само в САЩ ще нараснат с 59% през следващата година, като ще достигнат 30,83 милиарда долара, прогнозира Emarketer. Това е най-бързо развиващият се маркетплейс за търговия на дребно, който изпреварва eBay и Walmart.

С 51,1 милиона уникални посетители в САЩ през януари 2024 г. приложението Temu е един от малкото търговци на дребно (заедно с Amazon и Walmart), които попадат в топ 20 на приложенията за смартфони според потребители, показват данни на Comscore.

Изключително ниските цени подхранват възхода на Temu, което води до по-голяма конкуренция на пазара, но и до растеж на мобилните продажби на дребно. Текущата стратегия на компанията в САЩ за увеличаване на размера на кошницата и честотата на покупки може също да даде тласък на мобилните продажби на дребно.

Кратките видеоклипове влияят върху покупките в социалните медии

Повече от половината (53,7%) от пазаруващите в социалните мрежи в САЩ казват, че кратко видео им е повлияло да купят нещо в платформа за социални медии, според данни от март 2024 г. Повече от три четвърти (75,7%) от социалните купувачи в САЩ остават в социалните платформи, за да завършат покупките си, според същото проучване.

Въпреки че дните на експлозивен растеж на късометражните видеоклипове отминаха, съдържанието все още е невероятно популярно и оказва влияние върху електронната търговия. Платформите, известни с късите видеоклипове, все още отбелязват положителни печалби тази година, включително TikTok с прекарано време и зрители на YouTube Shorts.

Краткото видео може да бъде мощен инструмент за стимулиране на мобилните покупки, поради което търговците трябва да се съсредоточат върху създаването на завладяващо съдържание в кратки формати и да експериментират с по-нови канали за социална търговия като TikTok Shop.

Mcommerce все още има много място за развитие

Близо 40% от потребителите в САЩ използват телефоните си ежедневно, за да проучват за покупки. Само малко над една четвърт обаче купуват от телефоните си ежедневно, според доклад от август 2024 г. на Quantum Metric. Други 69% търсят артикули с висока стойност на мобилни устройства, но купуват на настолен компютър, установява същият доклад.

Въпреки че мобилните устройства играят ключова роля в по-ранните етапи от пътя към покупката, те все още трябва да извървят дълъг път, за да реализират пълния си потенциал за реализация. Разликата между мобилните проучвания и покупките показва, че марките все още трябва да работят, за да спечелят доверието на потребителите.

Близо шест на всеки 10 (59%) от потребителите се чувстват уверени само когато правят покупка за $50 или по-малко от мобилно устройство, според данните от доклада на Quantum Metric.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.