На всяко десетилетие се появява ново приложение за социални медии, което променя начина, по който о хората взаимодействат онлайн. TikTok е такова приложение и макар някои много да го обичат, за други то е загуба на време.
Днес обаче това е седмата по големина социална мрежа в света, отбелязва онлайн изданието entrepreneur.com. Това означава, че TikTok е благодатна почва за платена реклама и органичен обхват.
Въпреки популярността на TikTok, много марки се колебаят да рекламират в платформата, защото приемат, че само потребители от поколението Z я ползват или че бизнесът им няма какво толкова да представи в платформата.
Тези предположения не може да са по-погрешни.
Поколението Z
Представителите на поколението Z (от 16 до 24 години) са 41% от потребителите на платформата. Останалите 59% са милениали, представители на поколението X и - малък дял - и на бейби бумърите.
Кой бизнес се вписва в платформата
Някои марки погрешно приемат, че рекламата в TikTok не си заслужава. Тези организации обикновено не разбират платформата. За щастие, не е трудно да се проследи ефективността или рекламните кампании в TikTok. Социалната мрежа дава приоритет на простотата и предоставя много ресурси, за да помогне на бизнеса.
Ако проучите по-подробно TikTok, ще намерите различни марки, рекламиращи в платформата и опериращи в разнообразни индустрии - стрийминг, облекло, електронна търговия, мобилни приложения и красота. Ключът към успеха е да проявите креативност към начина, по който разпространявате съобщението си и го изпълнявате.
Забележителни статистически данни за TikTok, които не бива да пренебрегвате
Над 2 милиарда потребители са изтеглили TikTok към август 2020 г. Приложението е най-тегленото в света за същата година. TikTok е достъпен в повече от 200 държави. Въпреки забраните от някои страни, TikTok добави 50 допълнителни държави към своята карта на услугите миналата година.
Около 50 милиона активни потребители на TikTok са от САЩ. Като се има предвид, че приложението дебютира през 2017 г., това е скоростен растеж.
Потребителите на Android в САЩ прекарват повече време в TikTok, отколкото в YouTube. Това е според проучване от Доклада за състоянието на мобилните устройства на App Annie за 2021 г. Той разкрива, че потребителите с устройства с Android прекарват средно 24,5 часа на месец в TikTok. За YouTube това е средно 22 часа.
Рекламите с най-висок CTR в TikTok имат предварително съобщение. Реклами, които показват продукт или съобщение през първите три секунди, получават повече кликвания (повече от 63%).
Първи стъпки с TikTok
Преди да прочетете тази статия, вероятно сте мислили да добавите TikTok към стратегията си за социални медии. Така че може би сега сте готови да направите следващата стъпка. Ако е така, ето как да започнете.
Първото нещо, което трябва да имате предвид, са вашата марка и аудитория. Въпреки че TikTok ще бъде подходящ за повечето компании, за някои няма да бъде. Освен това имайте предвид, че в TikTok обикновено се случват случайни моменти на марката. Например, играта на Fleetwood Mac и продажбите на Ocean Spray скочиха рязко, когато Нейтън Аподака стартира #DreamsChallenge.
Бизнес профил в TikTok
TikTok има бизнес център и позволява на марките да създават бизнес акаунти в мрежата. Бизнес профилът ви позволява да добавяте повече информация към потребителския си профил, като например адреса на уебсайта си. Той също така ви дава достъп до информация за аудиторията в реално време.
Използвайте следните стъпки, за да настроите своя бизнес профил:
Изтеглете приложението.
Създайте акаунт или се регистрирайте с вашия акаунт в Google, Twitter или Facebook.
Докоснете "Аз", разположено в долния десен ъгъл на приложението.
Докоснете иконата с хамбургер в горния десен ъгъл и след това докоснете "Управление на акаунта". От там можете да докоснете "Превключване към бизнес акаунт" под Контрол на акаунти.
След като имате бизнес профил, следващата стъпка е да създадете акаунт за мениджър на реклами в TikTok. Това е важно, ако планирате да пускате реклами в TikTok. Прави се лесно.
Оттук TikTok само ще стане по-ефективен по отношение на растежа на аудиторията и иновациите. Платформата е все още млада и при сегашните си темпове на растеж марките, които сега влизат в мрежата, ще видят най-много ползи.