Връщането на продукти след празничното пазаруване: Превенция, промоция и избор на артикули

Връщането на продукти след празничното пазаруване: Превенция, промоция и избор на артикули

С началото на четвъртото тримесечие празничният сезон официално е тук. Това означава, че търговците, които са се подготвяли внимателно с наличности и продукти, трябва да се подготвят и за връщанията на закупени стоки.

Според Insider Intelligence връщанията на закупени по празниците продукти тази година ще са повече, отколкото през миналата година. Стойността се очаква да достигне 627,34 милиарда долара, или 8,5% от общите продажби на дребно.

Около 57% от малките и средни предприятия на дребно очакват да се сблъскат с повече връщания, според изследване на Capterra.

Превенция

Най-добрият подход за намаляване на загубите от връщане на стоки е предотвратяването на връщането на първо място.

Според проучване на Narvar от юли 2022 г. неправилният размер, цветът и начинът, по който стоят дрехите, са причина номер 1 за връщане на закупени стоки в САЩ. Същите причини могат да се изтъкнат като водещи и в други региони.

Някои купувачи избягват проблеми, като купуват няколко версии на един продукт в различни размери и стилове с намерението да върнат неподходящите. Около 63% от потребителите, анкетирани през юли 2022 г., казват, че прилагат някаква такава практика спрямо 40% през 2017 г., според Narvar.

Една от практиките за превенция е внедряването на AR технологии. Така купувачите ще могат да "изпробват" виртуално различни продукти.

Търговците по-бавно възприемат тази технология, но общият брой на купувачите с AR в САЩ ще нарасне със 17% тази година до 41,9 милиона души, според прогнозата на Insider Intelligence.

Друга тактика за предотвратяване на връщането са таксите за връщане, но това може да доведе и до предотвратяване на покупки."

Промоции

Ако купувачите ще правят връщания, търговците на дребно трябва да намерят начин да продължат празничния сезон и през януари. Купувачите са готови да пътуват за безплатно връщане. Около 40% от купувачите биха пропътували до 10 км, според проучване от септември 2022 г. на Happy Returns.

След като клиентите са в магазините, търговците на дребно могат да използват кредит на магазина и специални оферти, за да насърчат върнатите средства от покупки да се ползват за други покупки.

Kohl's например има партньорство с Amazon за връщане в магазина, за да се възползва от клиентите на търговеца на дребно.

Избор на продукти

Търговците на дребно могат също да използват политики за връщане, за да популяризират собствените си продукти от частни марки, както прави Target.

Target предлага удължен прозорец за връщане от една година за своите продукти на частни марки, което насърчава потребителите да купуват опции, притежавани от компанията. Въпреки че политиката означава, че Target може в крайна сметка да загуби пари при връщане на артикули на частни марки по празниците, това показва, че веригата е уверена, че потребителите ще искат да запазят тези артикули.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.