По-голямата част (84% тази година) от общите продажби на дребно се осъществяват във физически магазини.
За да си гарантират растеж, брандовете трябва да инвестират и в маркетингови усилия извън онлайн пазара, пише Insider Intelligence.
Медията обобщава три начина за маркетинг на физически магазини.
Дигитализиране на физическите рафтове
Това е един свеж, експериментален дигитален подход към рекламата в магазина. Търговци на дребно вече тестват екрани за фризери, които възпроизвеждат видео реклами с пълно движение за представяне на продуктите вътре. Рекламите вървят, когато потребител се приближи към фризерите.
Веригата Kroger например отчита успех с тези екрани и разширява технологията към други витрини в обектите.
Други търговци обаче, например Walgreens, са се сблъскали с негативна реакция от страна на потребителите. Затова е важно да проучат как интеграцията на тези технологии би променила изживяването при пазаруване. Екранът в магазина трябва да изглежда като естествено продължение на витрината, а не като изскачаща реклама.
Организиране на събития
Събитията са отличен начин марките да повишат осведомеността и да предоставят възможност на потребителите да изпробват продукти. Това може да бъде особено полезно въвеждане на цифрови технологии в магазините.
Търговците на дребно трябва да използват физическото си пространство, за да демонстрират нови продукти, вкусове и партньорства. Така дават на потребителите възможност от първа ръка да тестват как могат да включат марката в живота си и изграждат доверие чрез взаимодействие между хората.
Дигитални павилиони
Цифровите павилиони обединяват доста дигитални технологии за физически магазини. Така рафтовете се превръщат в пробни станции, които насърчават покупките.
С дигиталните павилиони търговците могат да измерват и ефективността на кампаниите. Те съчетават мърчандайзинг и цифрови медии, което ги прави силна стратегия както за търговци на дребно, така и за конкретни брандове.